Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 1 minus
626 vizualizari
Sau investit zeci de miliarde de dolari pentru descoperirea particulei lui Dumnezeu,dar ce implicatii imediate are aceasta superdescoperire?
Putem materializa orice cu un gand...daca am avea energia necesara.

Nu sunt aplicaţii practice imediate. Dar descoperirea, dacă se va confirma, pentru că încă mai sunt unele îndoieli privind ceea ce s-a descoperit, reprezintă un succes enorm al fizicii teoretice, al gândirii pure şi, în ultimă instanţă, al fizicii experimentale. Dincolo de aceste aspecte, modelul standard al particulelor devine şi mai solid iar întrebarea "de ce au corpurile masă?" are un răspuns ferm.

Vor fi implicaţii în fizică, urmare a confirmării descoperirii particulei Higgs? Sigur. Care? Să mai aşteptăm un pic...
Nu inteleg cum intrebarea are 2 voturi negative dar raspunsul e pozitiv...
@Iahim:Mai intrebi cum?E logic...Patetici ca de obicei cativa dintre ei.
Pentru ca intrebarea e formulata aiurea si, mai mult, se fac afirmatii fara un minim de documentare.
Eu cred ca, de multe ori, voturile negative sunt date de persoane care habar nu au despre ce se vorbeste... nu e prima oara cand se intampla asta... De altfel, eu inca nu am inteles rostul acestei punctari... interesul prezentat de o problema ridicata este dat de insusi numarul de accesari, dupa parerea mea... ;)
Atunci asta ar fi un forum de religie la cat de interesati sunt oamenii de dumnezeu.
2 plusuri 1 minus
Nu s-au investit zeci de miliarde numai pentru descoperirea bosonului Higgs, s-au investit pentru a cauta elemente experimentale noi dincolo de modelul standard (Higgs este doar unul dintre ele).

Pai in primul rand, odata cu descoperirea bosonului Higgs, ni se ofera un cadru unificat al fizicii teoretice, un cadru ce cuprinde toate cele 4 forte fundamentale (tare, slaba, electromagnetica, si gravitationala). Gasesc foarte important faptul ca toate cele 4 forte fundamentale sunt explicate prin acelasi mecanism, ca toate particulele elementare si interactiunile dintre ele ( de acum si bosonul Higgs deci) vor putea fi explicate prin niste ecuatii relativ simple.

Gresit, bosonul Higgs nu e responsabil de forta gravitationala, ci doar de masa particulelor. Cele patru tipuri de interactiuni nu-s explicate prin acelasi mecanism si ecuatiile nu-s deloc simple, e.g. modelul axial-vectorial al interactiunii electroslabe.

Sectiunea asta nu e Q&A ci hai sa ne dam cu parerea...
Ecuatiile nu sunt simple, sunt relativ simple. De ce comentezi daca nu citesti comentariul meu mai intai? In comparatie cu ecuatiile teoriei corzilor de exemplu, ecuatiile despre care vorbeam eu da, sunt simple. Si da, am confundat bosonul Higgs cu gravitonul, greseala mea.