Există deci două situaţii:
- când cumperi la distanţă (de pe Internet, de exemplu) şi atunci ai 10 zile în care poţi returna produsul şi să-ţi recuperezi banii; OG 130/2000
- când cumperi din magazin, nu prea ai ce face, dacă magazinul nu are o politică scrisă în sensul ăsta, al returnării produselor. Sigur, pentru un produs stricat, va fi înlocuit ori reparat "pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele". Legea 449/2003
În concluzie, în mod ciudat, una e să iei de pe Internet ceva, alta e să iei direct din magazin. Probabil se presupune că atunci când eşti la faţa locului vezi / verifici ce ei.
În mod clar, ar trebui modificată legea 449 şi prevăzut, ca în SUA, pentru cele mai multe produse, posibilitatea returnării lor, în cazul în care eşti nemulţumit de ele. Ăsta va fi un pas înainte într-adevăr în ceea ce priveşte comerţul.