Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
304 vizualizari

Modelul standard al găurilor negere masive ne arată că ele vor creşte continuu prin absorţie de masă.

Modelul standard al evouluţiei universului ne arată că universul cunoscut este omogen la scară largă şi observabil în gradienţi de timp.

Din aceste două modele putem trage concluzia că găurile negre recente, adică cele prezente în nucleele galaxiilor apropiate trebuie să fie mai mari decît găurile negre vechi, adică cele prezente în nucleele quasarilor şi totuşi nu este aşa.

Întrebarea mea este: Cum împacă astro-fizicienii modelele teoretice cu observaţiile dacă ele se află în opoziţie?

EDIT: Ca urmare a informaţiilor primite, am constatat că am pus greşit întrebarea, deoarece nu există descoperiri care să o susţină, găurile negre apropiate fiin intradevări multmai mai decît cele îndepărtate.

Rog echipa scientia.ro ca să şteargă acestă întrebare după un timp rezonabil, pentru ca cititorii interesaţi să poată citi acest ultim comentariu
Junior (941 puncte) in categoria Terra-Univers

1 plus 0 minusuri
Nu am auzit pana acum de o asemenea concluzie, poate asta ti-ai dat tu seama din ce ai citit despre gaurile negre. Dar si daca ar fi asa, nu sunt cine stie ce probleme.

Intai, gaurile negre galactice sunt in general vechi. Multe galaxii sunt aproape de o varsta cu Universul. Chiar si Calea Lactee are stele mai batrane de 13 miliarde de ani. Apoi, in "vecinatatea" noastra exista de la galaxii foarte mici la altele foarte mari, si asemeni gaurile lor negre centrale. Nu-s neaparat mai mici decat unele departate. Sa nu confundam masa cu activitatea, nucleele galactice indepartate sunt intr-adevar mai active pentru ca galaxiile erau mai tinere.

Si cea mai importanta mentiune, cu cat vrem sa vedem galaxii mai tinere, cu atat este nevoie sa vedem mai departe. Cu cat vedem mai departe, e mai dificil sa vedem si bine. Este evident ca primele obiecte observate la distante enorme vor fi cele MARI, pentru ca cele mici raman ascunse. Asta nu inseamna ca nu exista si la acele distante gauri negre sau galaxii mai mici.
Aoleu, unde citisi asta? Gaurile negre galactice normale pot merge pana la o masa de sute de miliarde de mase solare, pe cand quasarii merg pana la 10 miliarde. De fapt, asta e si caracteristica quasarilor, nu-s atat de masivi dar sunt foarte energetici.
Ai perfectă dreptate, am fost greşit informat.
Prin urmare întrebarea mea îşipierde sensul.