Cutia automata schimba singura vitezele, fara a apasa ambreiajul, in functie de turatia motorului si sarcina (drum drept, panta etc). Masinile cu cutie automata nu au ambreiaj. Pe scurt se poate spune ca au ambreiajul inclus in ele. Un mecanism interior important este convertorul de cuplu care joaca rolul ambreiajului la cutiile manuale. Doar ca aici, in functie de semnalele transmise de senzori (turatie, viteza, sarcina etc) si de comanda electronica debraiaza atunci cand este necesar. Acest mecanism care poate fi pe baza de ulei, tip ambreiaj sau cu curea (generatii mai noi cu numar nelimitat de raporte de transmisie) asigura sau intrerupe transmiterea puterii. Exista diverse tipuri cu diferite solutii tehnice adoptate si diferite denumiri.
Puncte tari: usurinta in manevrarea automobilului, utila in trafic aglomerat ne mai fiind obligat sa schimbi des vitezele
Puncte slabe: consum mai mare de vreme ce nu mai ai controlul asupra turatiei la care schimbi, costuri mari (contine mecanisme complexe si scumpe), te lipseste de placerea de a conduce (parere personala).