Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
1.1k vizualizari

Buna ziua!Nu stiu daca am formulat bine intrebarea dar ,oricum, ma refer de exemplu de ce un acid este atat reactiv(sa-i zicem si asa)incat poate distruge tesuturi,obiecte ,etc..

3 plusuri 0 minusuri

Salut Athos ! Proful tau de chimie ar cam trebui sa-mi teleporteze o bere !

- Ca si in cazul intrebarii privind "focul", trebuie sa generalizam problema pusa de tine: pur si simplu este o vorba de o reactie dintre doua grupuri de substante  - acizii pe de o parte si proteinele carnii (aminoacizi)/ alte substante. Exista cazuri cand acidul nu poate ataca si exista si reactii mai violente decat atacul unui acid, asa cum este o oxidare exploziva.

Procesul are loc cam asa: acizii se disociaza in ioni (anioni/cationi). Fiecare din acestia au un anumit potential electrochimic (am vorbit si la electronegativitate). Legaturile chimice fiind de natura electrostatica, ii putem asimila unor mini-magneti, unii mai puternici unii mai slabi.

Procesul poate fi favorizat de prezenta unor catalizatori si solventi - de pilda in multe cazuri substantele "tinta" contin apa  - care favorizeaza descompunerea in ioni, in alte cazuri este un tert. Ex: nici acidul clorhidric nici cel sulfuric nu dizolva aurul, dar combinatia lor da !

Daca atractia ionilor este suficienta sa rupa legaturile chimice ale altei substante cu care intre in contact, se produce o reactie, se fac schimburi de electroni si se formeaza noi legaturi chimice - o redistribuire a energiilor din sistem - natura tinde sa echilibreze energiile la nivelul cel mai de jos posibil - abia acolo substantele devin "neutre".

Un lucru foarte important : reactiile cu acizii sunt afectate si de alti parametrii fizici, cum este structura fizica a tintei (una este sa fie poroasa, sau mai rau, pulbere si una este sa fie masiva -se poate pasiva la suprafata), temperatura de reactie (de obicei reactivitatea creste cu temperatura), mediul exterior (aer, apa, etc).

Multumesc ca ai raspuns,e chiar interesant
@Truth, proful de chimie iti va teleporta o bere atunci cand elevul lui, (@Athos) nu va mai incadra intrbarea la categoria "Fizica".
Salut portoX.daca te pricepi tu mai bine,explica numai cu cunostintele tale de chimie intrebarea!
Din nefericire :-( nu posed cunostinte despre chimie.
Portocs :), sa apreciem inclinarea lui Athos, aflat pe bancile scolii, pentru stiinte. Cati din elevii de azi gasesc satisfactie in cercetarea secretelor fizicii si chimiei ? Din ce in ce mai putini ! Si invidiez sincer elevii de zi pentru comoara de cunostinte pe care o au la dispozitie on-line. E ca si cum as fi nimerit pe vremea mea in Biblioteca din Alexandria.

Cine stie, poate ca Scientia va trezi in elevul Athos un viitor savant roman ...

PS: Savante Athos - mai usor cu replicile, PortoX a fost suficient de elegant.
Este corect ceea ce spui. Apreciez in mod deosebit setea de cunoastere a maestrului Athos, de aceea votez constant, pozitiv, intrebarile lui. Pune intrebari normale, intrebari care il ajuta sa inteleaga anumite lucruri.  Este de apreciat. Si un exemplu pentru multi de aici.
  Sper, de asemenea, ca aceasta sete de cunoastere sa se dezvolte si sa isi arate roadele intr-un viitor oarecare.
 In ceea ce priveste "inflamarea" verbala, este o caracteristica a noilor generatii, "mai intai vorbim, dupa aceea gandim". Si copilul meu face la fel, din cauza de prea mult acces la orice.
  Din nefericire, maestrul Athos nu a inteles ironia dar nu face nimic, mai incercam.
Imi cer sincer scuze domnule portoX daca v-am jignit,si im cer scuze ca nu am inteles subtila ironie din spusele dumneavoatra(si totodata iti multumesc tie si lui Truth pt complimente)
Ti-am parut jignit? No.
In ceea ce priveste ironia se pare ca eu o inteleg mai repede. Cel putin pe aceea "subtila". :-)). Si pe viitor fara "domnule", te rog.