Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 2 minusuri
1.0k vizualizari
Senior (11.9k puncte) in categoria Fizica

2 Raspunsuri

7 plusuri 1 minus

Cel mai bun raspuns

Tot un foton.

Antiparticula = particula avand aceeasi masa, spin si viata medie cu o alta particula elementara, dar avind sarcina de semn contrar.

Antiparicula electronului este pozitronul.                                                                            Antiparticula protonului este antiprotonul.                                                                          Antiparticula neutronului este antineutronul.

Oricarui fermion, (particula elementara care are un anumit tip de sarcina) ii corespunde o antiparticula.

Dar antiparticula fotonului este tot un foton deoarece acesta face parte din familia Bosonilor, particule elementare fara nici un fel de sarcina.

Dezintegrarea antiparticulelor se conformeaza aceleasi scheme de dezintegrare ca si particulele, adica un electron si un pozitron se transforma in doi fotoni, dupa cum ciocnirea a doi fotoni duce la aparitia unui electrom si a unui pozitron.

Paul Adrien Dirac a fost primul care a prevazut existenta antipaticulelor in teoria cuantica a electronului prin anul 1929. Patru ani mai tarziu, Carl David Anderson a descoperit pozitronul. Antiprotonul a fost  descoperit in anul 1955 iar antineutronul, un an mai tarziu in 1956. Existenta antiparticulelor a dus mai tarziu la la ideea existentei antimateriei.

Şi ce se întâmplă atunci când un foton se întâlneşte cu antiparticula sa, adică cu un alt foton? Se anihilează? Şi ce rezultă în urma anihilării?
Din cionirea a doi fotoni rezulta un electron si un pozitron.
Raspunsul nu e chiar elegant formulat. Intai, din doi fotoni nu e neaparat necesar sa rezulte perechea electron-pozitron, poate fi vba si de mezoni.

Apoi, antiparticula fotonului este tot un foton pentru ca e boson, iar bosonii au obiceiul sa-si fie propriile antiparticule, insa nu neaparat au sarcina electrica zero - vezi W+/-. Pentru fermioni intr-adevar aceasta proprietate este exceptionala, si in afara de fermionii Majorana teoretic nu se stiu altii, iar singura descoperire a unui asemenea fermion a fost facuta abia in acest an.
Şi nu e o chestiune extraordinară că din doi fotoni rezultă un electron şi un pozitron? Mie aşa mi se pare.
@Quark, daca te intereseaza "arunca" un ochi acolo. La mezoni. Scuze ca este cu trimitere dar era prea mult de scris.
Desigur că doi fotoni trebuie să aibă energii uriaşe (relativ la fotonii comuni) ca din ciocnirea lor să poată rezulta o pereche electron-pozitron.
Probabil ca ar trebui sa gandim si altfel :

Nu cred ca ce e valabil pentru materia clasica ( electron , proton , neutron , etc ) , este valabil si pentru materia nobila ( foton luminos ) . Avem gaze clasice , si gaze nobile , avem metale / nemetale clasice si metale / nemetale nobile  , atunci pentru simetrie , trebuie sa avem si particule clasice , si particule nobile .

Fotonul defineste materie luminoasa , dar cercetarile mai recente pomenesc si de materia intunecata  ( de care stiintele spirituale stiu de mii de ani ) , pe care biblia o numeste intuneric , si altele . Cred ca daca fotonul este cuanta materiei luminoase , atunci antifotonul este subcuanta materiei intunecate , asa ar fi logic  sa fie . Acum problema este ce se intampla atunci cand  pui o raza laser pe un nor de materie intunecata , sau cand un astfel de nor intra  prea repede si prea mult in Soare ? Asta da dilema . Si parca nu se descoperise ce se afla in interiorul electronului , sau al fotonului luminos , si nu s-a reusit sa se izoleze un foton luminos si sa se  faca stationar ca sa poata fi studiat .

Daca numim Fotonul ca fiind Materie Nobila , atunci probabil este o particula sistem , in sensul ca in afara se arata a fi materiala , dar in launtru e posibil sa fie spirituala , si de acolo sa ii provina lumina , si atunci se creaza o punte de unificare intre  teoriile spirituale si metafizice vechi de mii de ani ( care amintesc de lumina , iluminare , lumini spirituale , etc ) , si teoriile moderne stiintifice  , care sper sa apara clar si in  legatura cu fotonul luminos , ca momentan sant numai balbaieli . De exemplu si sicrotroanele emit lumina foarte puternica din carenele lor  atunci cand se ating anumite trepte de energii de accelerare a electronilor sau protonilor , si  Navele UFO  radiaza lumina foarte puternica din carenele lor  cand motoarele trag tare ( posibil de la acceleratoare , sau cristale ) , si maestrii amintiti in scrierile orientului si sfintii amintiti in paterice si in vietile sfintilor , si prin biblie , si chiar IISUS , radiaza lumina vizibila foarte puternica si extrem de puternica . Deci peste tot numai lumina . Dar fizica zice ca fotonul luminos se grabeste tare cu viteza de aproximativ 300 000 km/s . Deci este un foton dinamic , atunci posibil ca antifotonul ( care am zis ca e subcuanta a materiei intunecate ) sa fie un foton stationar , si de aia sa fie intunecat .
4 plusuri 6 minusuri