Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

5 plusuri 1 minus
379 vizualizari
Se poate face tumoare pe creier de la telefonul mobil?
Junior (435 puncte) in categoria Corpul uman
0 0
Best, văd că ai început să pui întrebări interesante. Sper să te păstrezi aşa... Te votez pozitiv :)
0 0
Undele alea electromagnetice ne afecteaza intr-un fel sau altul fara dubiu, nu uita ca suntem 70% apa si mai avem si camp magnetic.
Tine de perceptia fiecaruia sa realizeze cum ne afecteaza mediul...

Ca de obicei Iahim ne demonstreaza ca e paralel cu stiinta, dar ar vrea sa ne impresioneze cu sentintele sale !

Efectul in discutie n-are nicio legatura nici cu apa din organism nici cu campul magnetic al organismului (extrem de slab, de altfel). Efectul este legat de densitatea fluxului (rezultat din puterea emitatorului, sensibilitate receptorului si apropierea de acestea) si frecventa radiatiei electromagnetice utilizate (microunde in acest caz) - care determina energia fotonilor incidenti.

Daca acestia au energie suficienta, penetreaza tesuturile si produc 2 efecte semnificative:
- unul termic, generat de microcurentii inductivi rezultati si rezistivitatea specifica tesuturilor;
- unul biologic - cu potential carcinogen si posibil si genotoxic. Fotonii cu energie suficienta pot rupe legaturile chimice ale ADN-ului si ale altor compusi asociati cu replicarea celulara si cu celulele sexuale.

La nivelul limitelor SAR actuale (rata specifica de absorbtie a unui Kg de "carne"), nu s-au putut demonstra efecte maladive pe termen scurt, dar aceste teste au viciul de a nu tine seama de aditionarea acestor efecte pe durate de zeci de ani de folosire a telefonului mobil.

Totusi, in 2011 Agentia Internationala de Cercetare a Cancerului - apartinand OMS, a anuntat ca utilizarea unui telefon mobil se incadreaza in nivelul de risc 2b, ca si vata de sticla, benzina, cloroformul, plumbul. Prin comparatie, tigarile au risc maxim, de nivel 1.

Concluzionand, masuri de protectie trebuie luate (limitare durata convorbiri, utilizare telefoane cu SAR redus, etc), DAR trebuie tinut cont ca in viata de zi cu zi ne confruntam cu riscuri mult mai mari, fumand, facand radiografii, chiar calatorind des cu avionul - in ultimile doua cazuri suportand doze importante de radiatii ionizante si gamma, mult mai periculoase decat microundele telefoanelor mobile.

In ultima instanta, trebuie stiut ca si cerul si pamantul ne bombardeaza permanent cu radiatii potential periculoase ! Dar asta se intampla de multe miliarde de ani si viata s-a adaptat sa reziste in atare conditii.
0 0
Mi-ai luat vorba din gura :)) ... si un vot :)

Am citit zilele trecute un articol (Telefonul mobil nu afectează sănătatea) care, pe baza celui mai mare studiu de până acum, se pare, spune că nu există nicio dovadă care să ne spună că folosirea telefoanelor mobile ar produce tumoare pe creier. E o veste excelentă! Ce ne-am face dacă ar fi fost altfel? Cum ar fi lumea dacă am renunţa la ele? Vă puteţi imagina?

0 0
e si normal ca nu poti sa-ti imaginezi lumea fara telefon daca te-ai nascut dupa el :) Noi am trait si fara telefoane mobile si am dus-o destul de bine !