Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

7 plusuri 0 minusuri
2.7k vizualizari

Nu stiam cum sa imi introduc intrebarile si din aces motiv am inceput asa ,, sa incep:Ce este unda sonora (adica cum se produce?,din cauza unei anumite diferente de presiune?)Si ce sunt undele electromagnetice?(sunt campuri care oscileaza?indecision)Nu stiu !din acest motiv cer o lamurire daca se poate!!

6 plusuri 0 minusuri

Undele fizice sînt fenomene prin care o oscilație se propagă din aproape în aproape într-un spațiu. Exemplele obișnuite de unde sînt: valurile pe suprafața mării, sunetele prin aer (sau prin alt mediu), lumina, undele radio etc.

În cazul sunetului, sursa este ceva care produce variații locale ale presiunii: membrana unei tobe, un difuzor, cutia de rezonanță a unei chitare, un tub de orgă și așa mai departe. Variațiile presiunii se răspîndesc din aproape în aproape la aerul din vecinătate și astfel se propagă în spațiul pe care îl au la dispoziție. Cînd ajung în ureche sau la un microfon, variațiile de presiune sînt detectate și transformate în altceva: în ureche devin impulsuri nervoase, în microfon devin semnale electrice.

Undele electromagnetice --- lumina, undele radio, microundele, razele X etc. --- se deosebesc de undele sonore în mai multe privințe, dar o diferență importantă este că în timp ce undele sonore au nevoie de un suport --- aer, apă, oțel etc. --- undele electromagnetice nu au nevoie. De aceea lumina ne poate veni de la stele, dar sunetul nu se propagă nici un milimetru prin vid.

Undele electromagnetice sînt formate dintr-un amestec de cîmp magnetic și cîmp electric (de aici și numele). Variațiile cîmpului magnetic produc cîmp electric, iar variațiile cîmpului electric produc cîmp magnetic. Sursa poate fi de mai multe feluri; de exemplu un corp incandescent produce lumină, o antenă de emisie produce unde radio, accelerarea unor electroni poate produce raze X etc.
Sunt nelămurit de ce scrii "sînt" și nu "sunt"...
Sîntem pe un sit de întrebări și răspunsuri. Întrebați și vi se va răspunde...
"undele electromagnetice nu au nevoie de suport", asa zice stiinta actuala! -oare?. Chear stiu totul despre univers fizicienii de azi?. Aaaa, fotonul zboara cu 300000km/s si este si unda si particula in acelas timp. Oare exista pe pamint un fizician care chear sa inteleaga acest fenomen (ciudatenie)? sau din spirit de turma, ca si in religie, toti aproba ce nu inteleg, numai sa nu para mai prosti!
A zis cineva că fizicienii cunosc totul despre univers? N-a zis. Ce am spus eu corespunde cu ce știe omenirea azi. Poate mîine vom afla că și undele electromagnetice au suport, însă pînă acum teoriile care presupuneau existența unui așa-numit eter ca suport al luminii au eșuat.

Fotonul nu este decît particulă, pentru că așa a fost definit. Lumina în schimb se comportă uneori ondulatoriu și alteori corpuscular. În timpul propagării obișnuite lumina se comportă ca undă. Iar propagarea undelor o înțeleg foarte bine o mulțime de fizicieni. Despre asta a fost întrebarea, iar eu la asta am răspuns.