Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
856 vizualizari
Sau se departeaza, cum e si cazul Lunii fata de Pamant ?
Senior (6.9k puncte) in categoria Terra-Univers
0 0
planetele cad spre soare ca intr-o gaura  ,acea gaura e rezultatul curbari spatului de catre soare , da planetele se apropie si se departeaza de ce? in primul rand nu e cicrulara si  traiectorie eliptică ,in plus pamantul nu sta drept are si el inclinatii care dau nastere la anotimpurile terestre

3 plusuri 0 minusuri

Salut Adet,

intrebarea ta este inca subiect de mari dezbateri in lumea stiintifica. Din cate stiu eu, problema stabilitatii sistemului solar nu este inca definitiva si este f vasta. As indrazni sa reduc problema la intervalele de timp pe care le luam in calcul.

Ce vreau sa spun cu aceasta ?

Pai pe parcursul unui an Pamantul se si apropie se si departeaza de Soare :)

Pe parcursul unui numar de ani ce reprezinta cel mai mic multiplu comun intre perioada de rotatie a Pamantului si perioada de rotatie a unei alte planete (sa zicem Marte) avem de-a face cu un alt tip de deviatie.

Apoi putem lua in calcul 3 planete, 4, toate. In fine, ceea ce incerc sa-ti spun este ca orbita nu este acea elipsa frumoasa pe care o stim noi, ea este in realitate rezultanta unei multimi foarte mari de factori. Problema stabilitatii sistemului solar este una a contraperturbatiilor, care sa aduca o planeta la aceeasi distanta la care era la un timp anterior. Adica la cea mai mica apropiere intre Pamant si Jupiter e clar ca Pamantul se va departa de soare, sub influenta lui Jupiter. Reducerea distantei intre Pamant si Jupiter va fi una liniara (terminandu-se cu ciocnirea celor doua planete), sau una ciclica (care aduce sistemul la o configuratie anterioara).

Pe parcursul unor intervale de ordinul zecilor de milioane de ani, avem un alt tip de orbitare, al carei nume imi scapa.

Raportandu-ne la intreaga viata a sistemului solar (ordine de masurare a timpului echivalente cu 4 miliarde de ani) nu am nici cea mai mica idee daca s-au pastrat orbitele sau nu. Insa in cazul asta nu stiu daca are relevanta, pentru ca nici Soarele nu mai e cea fost :-) si nici planetele.

P.S. O mare contributie in aceasta teorie a stabilitatii sistemului solar o are Spiru Haret care a introdus o serie de calcule in determinarea orbitelor planetare in sisteme cu mai multe corpuri cum este si cel in care ne aflam noi. (Acest post scriptum face parte din categoria "stiati ca...")

O zi buna iti doresc !
Soarele si multimea corpurilor care graviteaza in jurul sau formeaza Sistemul Solar. Acesta se compune din Soare (centrul dinamic al sistemului, continand 99,86% din masa sistemului, si sursa principala de energie), 9 planete mari, 44 sateliti naturali ai planetelor (plus un numar mare de sateliti artificiali ai pamantului, ca si ai Lunii si planetei Marte), peste 1800 de planete mici sau asteroizi (cu orbite cunoscute), peste 600 de comete, o multime de corpuri meteoritice foarte variate si materia interplanetara (gaz si praf), ocupand un spatiu in jurul Soarelui cu o raza de 2 ani lumina.

Planetele se misca in sens direct in jurul Soarelui pe orbite eliptice, avand planele apropiate de planul elipticii, si se rotesc in sens direct in jurul axelor proprii, cu exceptia planetelor Venus si Uranus, care se rotesc in sens retrograd.

Ca raspuns la intrebarea ta vezi teoria punctelor Lagrange (http://ro.wikipedia.org/wiki/Punct_Lagrange) conform carora:

Exemplu: Punctul L1:-Un obiect care orbiteaza Soarele mai aproape de acesta decât de Pământ va avea în mod normal o perioadă orbitală mai scurtă decât ce a Pământului, dar asta ignoră efectul de tracțiune exercitat de gravitația Pământului. Dacă obiectul este plasat între Pământ și Soare, atunci efectul gravitației Pământului este de a slăbi forța care atrage obiectul către Soare și, în consecință, de a mări perioada orbitală a obiectului. Cu cât obiectul este mai aproape de Pământ, cu atât acest efect este mai puternic. în punctul L1, perioada orbitală a obiectului devine egală cu perioadă orbitală a Pământului.