Adi,
voi incerca sa reiau si cu tine dialogul pe care l-am avut cu Cornel cu alta ocazie. Matematica nu mai este matematica daca e inlantuita intr-un set reguli metodologice. Asta este doctrina, nu este matematica.
Matematica isi dezvaluie formele in toata frumusetea lor abia cand este privita ca un univers de idei.
Marea problema a scolii romanesti de matematica a ultimelor decenii este data tocmai de faptul ca nu se mai invata idei, ci aproape exclusiv numai metode. Iar asta nu e matematica. Faptul ca am invatat sa rezolvam o ecuatie de gradul I sau II, ca stim sa aplicam corect teorema celor 3 perpendiculare, sa inmultim doua matrici si cele 3 metode de integrare, nu inseamna ca stim matematica. Matematica inseamna a forta limitele evidentului, nu a bate cuie. Tocmai de aceea raspunsul tau are numai notari pozitive, pentru ca nu se poate nota asa usor calitatea.
La obiect acum:
-Nu ai argumentat cum ai rationat. "Problema vă cere să folosiți șapte cifre de 2, să le combinați cum vă place, și să iasă 1000000. Asta vă cere, asta trebuie să faceți." Asta nu e argument, ci doar o exprimare in alti termeni a ipotezei.
-Varianta 1 e cea mai convenabila tipului de gandire pe care l-am criticat in randurile anterioare. Tocmai de aceea ti-am dat un vot pozitiv, pentru ca nu am cum sa punctez ideile. (In esenta raspunsul tau este unul corect). Cunosti legenda cu Niels Bohr studentul, barometrul si examenul sau din cadrul facultatii din Copenhaga ? Daca nu, caut-o pentru ca are mare relevanta in dezbaterea noastra.
-Daca tu ma acuzi voalat de sarlatanie pentru varianta 3) atunci inseamna ca de la cercul de matematica din gimnaziu tu nu ai mai ajuns si prin clasa a XII-a.
Daca ai fi dat dovada de mai putina superficialitate si ai fi citit tot firul discutiei, ai fi ajuns si la dialogul intre mine si Mihai. Si poate ca nu ai mai fi pus problema in termenii de mai sus.
Succes !