Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 1 minus
1.2k vizualizari
Intrebarea lui Puiu e superba si ma duce cu gandul si mai departe:Matematica si geometria fractalilor reprezinta un pod de legatura intre ordine si dezordine, intre intamplare si prezicere, intre unitate si intreg?
Junior (435 puncte) in categoria Terra-Univers
Nu exista haos, totul este in perfecta ordine si armonie cu legile Universului.
Sa-ti dau un exemplu: o furnica care se deplaseaza pe o podea din gresie(intre placi) are impresia ca parcurge un drum haotic si ca nu exista ordine la nivelul respectiv dar daca privesti imaginea din perspectiva unui om realizezi repede ca haosul e doar o iluzie generata de perspectiva limitata a furnicii... acum poti analog sa consideri oamenii furnici in infinitatea universului ca sa-ti faci o impresie mai buna.
perfect de acord cu iahim in Univers totul are un scop, este precis si ordonat.
Iahim cănd faci comentarii asa frumoase te rog să fie răspunsuri ca să le pot vota pozitiv

Da. Diferenţele între ordine şi haos sunt subiective. Universul este antropic (are atribute cognoscibile oamenilor) întrucât oamenii sunt cei ce caută răspunsul la ce şi cum este universul. Capacitatea oamenilor de a raţiona generează forma logică a universului, singura în măsură a fi percepută, conştientizată şi înţeleasă de oameni.

Iahimcostindragomir şi asexe greşesc pentru că universul are un sens în măsura în care oamenii îi dau sens. Iar oamenii îi dau sens universului pentru că ei înşişi consideră că existenţa lor are sens şi din acest motiv chiar caută un sens în univers.

Consider că universul este haosul cu potenţial de a fi înţeles în dinamica sa. Dinamica creează premisele unei structuri ce ar putea fi descoperite şi înţelese la un moment dat, dar imaginea respectivă va fi valabilă doar atunci. Suntem mereu cu un pas în urma universului însuşi. Întotdeauna va mai fi o bucăţică de "haos".

Cât despre imaginea unui univers de tip fractal - este o idee asemănătoare celor de tipul perpetuum mobile, piatra filosofală sau absolut. Frumoasă în intenţie, dar inoperabilă în realitate.

Junior (1.3k puncte)