Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
486 vizualizari
Acel punct extrem de straniu numit singularitate care a generat big bangul a continut informatie?Informatia primordiala din care universul a fost creat si a evoluat?
Tot tu spuneai ca Universul nu a fost creat ci exista si inainte de BB doar ca sub forma asa numitei singularitati care normal ca continea informatii, chiar mai mult de atat, constiinta.
Bineinteles ca universul exista si inainte de bb.In intrebare ma refer strict la momentul big bang.Fizica spune ca informatia nu se pierde-deci cred ca e clar ca a existat si inainte de bb si in momentul exploziei bb.Asta e parerea mea.As vrea sa stiu ce pareri au si alti utilizatori.Si cum ai ajuns la concluzia ca universul avea CONSTIINTA???
Noi facem parte din tot si avem constiinta datorita naturii fractale a Universului. Daca incerci sa privesti problema doar matematic n-o sa vezi imaginea in ansamblu intrucat pentru o mai buna intelegere nu trebuie sa ne limitam in gandire.
Sunt sigur ca in final o sa intelegi ce am vrut sa zic, noroc.

Salut The Best,

Deoarece stiinta afirma despre singularitati doar ca la nivelul lor nu functioneaza legile fizicii, suntem liberi sa facem speculatii. Parerea mea este ca "singularitatea primordiala" a continut toata informatia necesara pentru ca Universul sa existe asa cum este si nu altfel. Acea singularitate concentra toata masa Universului (echivalentul ei energetic), spatiul-timp era acolo in stare potentiala, energia, oricat de "inghesuita", trebuie sa fi fost cuantica. Daca singularitatea nu ar fi continut informatie, Universul nu ar fi fost posibil, pur si simplu. Leibniz spunea (chiar daca intr-un context dogmatic), ca exista cauze suficiente pentru ca lucrurile sa existe asa cum sunt si, tocmai pentru ca exista, aceasta e cea mai buna dintre lumile posibile. Singularitatea nu continea Universul , era  Universul insusi in stare potentiala. As face o analogie, in termeni clasici, cu energia potentiala a unui lac de acumulare. Energia potentiala a apei este finita si calculabila. Proprietatile fizico-chimice ale apei sunt aceleasi si atunci cand curge si cand nu. Trebuie doar sa apara o fisura in baraj, ca ea sa plece la vale .

Nu vad nimic fractal la Univers. Văd în schimb fractali în univers. Suntem liberi să ne imaginăm ce vrem. dar de aici pana la a aserta ceva despre univers trebuie sa fie un procedeu intermediar constand in presupuneri > predictii > confirmari experimentale ale lor. Stiinţa se face in laborator nu pe forumuri. Si nu este un semn al inchiderii la mine ci este singurul instrument obiectiv al cunoaşterii reale. Orice altceva este new-age, hippie, quack, bunk, bullshit.

Exista mult bullshit in lume. Trebuie sa fie pentru a avea de unde sa alegi ideile care functioneaza. Insa ideal ar fi sa facem 10 paşi inainte si 9 înapoi, nu invers. Homeopatia, credinta in zei, teoriile conspiratiei, vrajitoria, pedepsele divine, originea supranaturala a omului, teoria geocentrica, combustia spontana, teoria umorala, eterul luminifer sunt teorii candva standard, si acum depaşite. Nu are rost sa ne intoarcem la ele.

Cunosterea obiectiva este o iluzie, de fiecare data cand incerci sa OBSERVI un sistem il schimbi doar pentru ca l-ai observat.
In privinta stiintei ai drepate, de aceea spun ca e limitata de descoperire(daca un lucru nu e descoperit nu inseamna ca nu exista!)
Sunt "teorii" depasite dar daca nu intelegi ce a stat la baza lor alegi doar sa inchizi ochii si asta nu schimba adevarul si nici nu dispare.