Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
514 vizualizari
Credeti ca este necesar o comunicare cat mai clara pt a exista inteligenta ?

Oamenii sunt singura specie de pe glob care isi folosesc corzile vocala intr-un procent foarte mare. Si tot oamenii sunt considerati singura specie rationala. Am vazut un documentar in care niste oameni au invatat urangutani sau cimpanzei sa foloseasca maceta, si au constatat ca acestia si-au invatat tot grupul sa foloseasca maceta generatie dupa generatie.
Senior (6.9k puncte) in categoria Corpul uman

Salut Adet.Salut prieteni.Buna intrebare.

Cred ca exista doua tipuri de inteligenta:

-inteligenta a fiintelor biologice:

In exemplul tau de mai sus e clar ca nu doar omul e inteligent.Si restul animalelor au inteligenta dar nu este atat de dezvoltata ca si la om.Prin definitie inteligenta e strins legata de toate fiintele care au simturi(in special ochii-vazul) pentru a observa obiectele si fenomenele inconjuratoare si relatiile dintre acestea.Fata de animale omul poate rezolva cu ajutorul inteligentei(gindirii dezvoltate,a creierului mai dezvoltat) tot felul de probleme.Poate in viitor si unele specii de pe Terra vor dobindi mai multa inteligenta sau e posibil ca in univers inteligenta sa se fi dezvoltat la vreo specie(sa luam exemplu o specie asemanatoare maimutei) care sa fie mai inteligenta decit omul la ora actuala.

-inteligenta a masinilor:

e incorect spus sa limitam calculatoru sa nu fie mai destept decat omul. Calculatoarele pot stoca informatii la infinit, pot face miliarde de calcule si simulari pe secunda. In principiu iti poate raspunde la absolut orice intrebare atata timp cat raspunsul a fost gandit tot de un om.  deocamdata il putem limita la alimentare !
Inteligenta artificiala deja depaseste unele persoane dar nu progresul tehnologic ar trebui sa ne ingrijoreze ci regresul psihologic si limitarea oamenilor la ceea ce e impus ca fiind "normal"...
Creierul uman, chiar fiinta in sine are un potential nelimitat, e la nivelul fiecaruia sa-si dobandeasca abilitatile si memoria inapoi.
Salut,

Evolutia a selectat acele mutatii genetice care au dotat speciile cu capacitati din ce in ce mai mari de procesare a informatiilor primite prin senzorii biologici. Cresterea capacitatii de procesare a conferit un avantaj evolutiv evident, crescand posibilitatea luarii unor decizii corecte in sensul adaptarii la mediu. In mod cert, cred ca stimularea inteligentei se face, intr-o mare masura, prin comunicare. In procesul de comunicare creierul nu proceseaza doar informatii din mediul natural, ci trebuie sa decodifice informatii procesate de alt creier, sarcina de o mare complexitate, care il antreneaza si il stimuleaza serios. In plus, o comunicare dezvoltata contribuie major la posibilitatea de invatare, de acumulare nu doar a propriei experiente ci si a experientei altor indivizi, ca si a celei dobandite de generatiile precedente. Prin comunicare obtinem nu doar date, dar si modele de a rationa, ceea ce ne ajuta la dezvoltare propriei capacitati de procesare, adica a inteligentei.
Cati neuroni are creierul uman, si din ce este format un neuron?