Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1.1k vizualizari
A făcut ceva vâlvă zilele astea știrea că DeepMind a publicat online o bază de date de structuri tridimensionale ale în jur de 350000 de proteine, structuri determinate de algoritmul de inteligență artificială AlphaFold 2. Baza de date include 98,5% din așa-numitul proteom uman, care înțeleg că reprezintă toate proteinele codificate de ADN-ul lui homo sapiens, în jur de 20000.

Cum între orice 2 homo sapiens există diferențe genetice, am ajuns să mă întreb cât de mari sunt diferențele între 2 proteoame (sper că zic corect) de homo sapiens și cât de relevantă e realizatea AlphaFold 2 din perspectivă globală...
Senior (8.1k puncte) in categoria Corpul uman

0 plusuri 0 minusuri
Buna intrebare dar cred ca inca nu se stie acest aspect desi este posibil  ca programul AlphaFold 2 eronat denumit de  IA poate gasi acestea daca este bine programat, adica lucrand ca un program expert performant ceea ce sunt convins ca si este si probabil ca este  chiar peste acest nivel.
0 plusuri 0 minusuri

Din cate stiu eu proteinele sunt la fel, chiar daca codul genetic difera de la persoana la persoana. De fapt difera intronii din ADN, nu exonii (explic mai jos ce-s intronii si exonii)

ADN-ul este transcris in ARN, iar ARN-ul este transcris in proteine. Exista in structura ADN exoni si introni. Exonii (https://ro.wikipedia.org/wiki/Exon) sunt transcrisi in ARN (deci in proteine) dupa eliminarea intronilor (https://ro.wikipedia.org/wiki/Intron) din lantul ADN. Intronii nu au functii utile (nu s-a gasit inca de ce exista introni), de aceea sunt eliminati si nu sunt transcrisi in ARN.

In concluzie, toti avem aceleasi proteine, chiar daca avem cod genetic diferit.