Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
524 vizualizari

intrebarea este inspirata de un articol-intrebare publicat recent pe site.

Presupunand ca universul ar intra intr-o faza de contractie, diametral opusa actualei expansiuni, deci cu aceeasi rata de evolutie, doar ca in sens contrar, ce s-ar intampla cu lumina venita dinspre galaxiile care actualmente se deplaseaza cu viteza superluminica fata de Calea Lactee (prin natura expansiunii spatiului care le contine, nu ele in sine, desigur)?

Presupunand ca am contracta universul ca si cum am derula inapoi un film cu expansiunea acestuia, cu exceptia propagarii luminii, care s-ar petrece normal, oare ce s-ar intampla cu lumina venita dinspre o galaxie care, in acest scenariu pe "rewind", s-ar deplasa catre noi cu o viteza mai mare decat "c"?

Am avea cumva acces, cronologic vorbind, la istoria respectivei galaxii dinspre prezentul spre trecutul ei? Sau nu am mai apuca sa vedem nimic din respectivele galaxii, momentul Big Crunch, revenirea la singularitatea primordiala, petrecandu-se prea repede pentru ca lumina stelelor din respectivele galaxii sa aiba timp "sa ne-ajunga", vorba poetului? Ce credeti?

Senior (8.1k puncte) in categoria Terra-Univers
Din cat am inteles ideea relativitati are 2 aspecte ,daca 2 obiecte se departeaza deplasanduse sa zicem cu viteza lumini  atunci ar parea ca ai viteza mai mare decat ceea a lumini fata de celalalt doar ca asta nu se intampla deoarece are loc o contractie a timpului pentru amandoi va fi tot o departare cu viteza lumini dar timpul e diferit.Deci asta se intampla si acuma .

0 plusuri 0 minusuri
Văd unii iluzii cum că universul se dilată. Aiureli! Mai belească ochi, ochi rațiunii. Prea sîntem în buricul universului care „fuge” de noi în toate direcțiile. Încă nu prea știm ce și cum e cu: u-ni-ver-sul!

Am scris pe forum parerea mea in legatura cu viteza maxima (a luminii): https://forum.scientia.ro/index.php/topic,5477.0.html (“Paradoxul lui Ahile si broasca testoasa” si viteza maxima in univers). Nu cred ca viteza luminii este viteza maxima de deplasare. Este doar aparent ca viteza maxima este viteza luminii, asa cum in paradoxul lui Ahile acesta nu poate sa depaseasca broasca testoasa.

Deci daca avem o nava care se deplaseaza in directie opusa unei a doua nave cu viteza mai mare decat viteza luminii, navele vor vedea evenimentele desfasurandu-se in directie inversa din punct de vedere temporal.