Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
573 vizualizari

Scientia.ro: Întrebarea este din arhiva Q&A, secţiunea "Ştiinţa pentru copii" (vechiul QA, acum inaccesibil).

in categoria Fizica

0 plusuri 0 minusuri

Motivul pentru care picaturile se pastreaza in coeziune, este legat de fortele intermoleculare, forte ce nu se manifesta 'la distanta'. Aceste forte isi fac simtita actiunea doar in momentul 'contactului' dintre molecule, sau, mai bine spus, atunci cand distantele dintre molecule sunt comparabile cu dimensiunile moleculare.

Cea mai puternica forta intermoleculara in cazul apei, este, dupa cate stiu legatura de Hidrogen. Este o forta ce se manifesta intre un Hidrogen dintr-o molecula si Oxigenul dintr-o molecula vecina. Face parte din categoria Fortelor Slabe, si este o de natura electrostatica, manifestandu-se in mod exact intre protonul din nucleul Hidrogenului si doi electroni ai Oxigenului.

O alta forta intermoleculara este legatura Van der Vaals, ce se manifesta intre moleculele polarizate. Fortele ce apar in acest caz sunt similare cu cele care apar in cazul magnetilor polarizati, si se manifesta intre polii se semn opus. Nu este semnificativa in cazul apei, la fel cu o alta forta de coeziune moleculara care se numeste forta de dispersie.

Asadar, daca esti romantic (romantica), poti sa multumesti protonului singuratic din atomul de Hidrogen, care se simte atras de doi electroni 'disponibili' ai Oxigenului, si fac posibila existenta ploii prin care poti alerga cantand :)