Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 1 minus
1.7k vizualizari
şi de-aş ajunge iarăşi o maimuţă
(cum spune conu’ Darwin dintr-un pom)
m-aş legăna-n ruşine pe-o crenguţă
gândindu-mă c-am fost odată OM. :)
Novice (233 puncte) in categoria Biologie
0 0
Omul(corpul uman) a fost creat in conditii de laborator.
Materia prima o reprezentau maimutele dar diferenta aceea mica din ADN care ne face oameni provine din urma modificarilor genetice si a genelor extraterestre. Crezi ce vrei, eu ti-am spus adevarul...
0 0
Dupa cum scrie clar in intrebare... astept ipoteze. Asa ca nu se pune problema sa cred ceva sau nu...

Ai emis o ipoteza. Iti multumesc pentru ea. Astept si altele...
0 0
Eu cred ca maimutele sunt un experiment nereusit.
Corpul uman creat in laborator (teorie la care subscriu) a reusit.Oare?
Sau si maimutele au reusit ca experiment.
0 0
Maimutele s-ar fi dezvoltat natural dar cand vine vorba de oameni complexitatea fiintei ar trebui sa ne puna pe gandit.
Reusit o fi doar ca nu ne accesam noi adevaratul potential deoarece ne limitam in gandire manifestandu-se in realitate...
0 0
deci cade teoria cu coasta lui ADAM
 DAR IN FUNCTIE DE VREMURI MAIMUTELE SAU ADAPTATIMI PLACE CA A TI DESCHIS ACEASTA TEMA SI E FT MULT DE DISCUTAT PE SEAMA EI

VEZI   OMUL DIN CROMAGNON SI EVOLUTIA LUI IN TIMP
0 0
AM UITAT SA VA INTREB CEVA    E O INTRBARE CCAERERE SUSCITA MULTE SECRETE   -------------CINE E A 2 FEMEIE PE  PAMANT   DUPA eva
sau omul din neanderthall
am uitat sa specuific asta
jahim, corect!
ar fi bine dk ai dezolta un pic subiectul.
0 0
mihai, coasta lui adam e valabila doar pt anatomie (a se intelege o pereche de coaste) sau pt genetica, cand acel zeu a facut prima anestezie consemnata intr-o carte religioasa, si a folosit ac material genetic pt a creea o alta fiinta.
eva? prima femeie pe pamant? scuze dar se pare k nu am reusit sa citesc bine din biblie.
parca zicea pe acolo k D-zeu a facut omul, femeie si barbat i-a facut. nu se precizeaza k a facut o femeie si un barbat, doar ni se dau numele primilor dintre ei. iar dk nu e asa, ce zici de povestea lui cain, cand ac se plange domnului k, cine o sa-l vada, o sa-l omoare, in conditiile in kr era doar el si parintii lui. s-apoi de unde si-a luat nevasta?etc, etc....

Demostene, nu este vorba de nicio "teorie", acestea sunt demult "fapte" ! Si nu trebuie sa ne limitam la maimute si oameni, TOATE FIINTELE DE PE TERRA SUNT INRUDITE, toate au plecat de la un stramos comun - probabil o BACTERIE !

Daca multa vreme cercetatorii au bajbait cautand fosile si incercand sa urmareasca  dinamica trasaturilor morfologice ale vietuitoarelor (au reusit in destule cazuri), in 1953 niste tipi au luat Premiul Nobel pentru descoperirea structurii chimice a ADN-ului !

De atunci, ni s-au deschis uluitoare posibilitati de cercetare. Astfel am aflat ce-ti subliniam mai sus, suntem rude cu totii, de pilda avem 50% aceleasi gene ca si varza !

In continuare sunt multe de spus despre evolutionism (Darwin este considerat deja depasit), dar retine ca VIATA pe Terra are cel putin 3,7 miliarde de ani - practic a aparut la putin timp dupa racirea planetei si stabilizarea apei in forma lichida. In acest interval COLOSAL de mare, a existat timp pentru toate experimentele Vietii si aparitia succesiva a tot felul de vietuitoare, din ce in ce mai bine adaptate la mediu.

Noi Oamenii nu numai ca suntem cei mai bine adaptati la mediu, ba chiar am trecut "dincolo", IL SI MODIFICAM !

0 0
Am uitat sa mentionez ca in decursul evolutiei au aparut mai multe specii de maimute avansate, inclusiv MAI MULTE SPECII UMANOIDE (ex: o specie de pigmei, omul de Neanderthal, etc) dar spita lor s-a pierdut, fie din cauza conditiilor de mediu, fie chiar din cauza presiunii speciei de mare succes Homo sapiens. Insusi spita lui Homo sapiens a trecut printr-o "cumpana", populatia totala ajungand  la numai cateva mii de indivizi (concluzie rezultata din variabilitatea genetica).

Aud des intrebarea naiva "de ce nu se transforma si azi maimutele in oameni?". De fapt se transforma, extrem de lent, dar nu in oameni (asa cum magarii nu se transforma in cai) ci intr-o alta (sub)specie, posibil mai inteligenta decat maimutele actuale ! Noi suntem castigatorii loteriei, si nu are sens sa ne intrebam "de ce chiar noi ?"

Discutia poate continua prin a evidentia care au fost factorii determinanti care au facut posibil saltul evolutionist al omului - ex: regimul preponderent carnivor, "gatirea" hranei, mai intai accidental, apoi prin aprinderea focului, perfectionarea limbajului, folosirea uneltelor, memorie de lunga durata, etc.
Daca nu ne tragem din maimute - SI NU NE TRAGEM - o ipoteza ar fi ca ne tragem dintr-un stramos comun, al nostru si al maimutelor - si este ipoteza pe care stiinta moderna o acrediteaza.
0 0
Bun. Iti accept raspunsul. Dar mai vin cu o intrebare: Daca avem o radacina comuna, ce a determinat o evolutie asa de surpinzatoare a omului fata de cea a maimutelor? De asta ceream ipoteze... Mergi cu rationamentul pana la capat...
Salut demostene!
Raspusul la intrebarea "ce determina evolutia?" este simplu: mediul.
O zi buna!
ai partial dreptate.
noi, toate fiintele vii avem si o alta componenta, pe kr o numim suflet. acestea  mediul si sufletul fac posibila evolutia (pe langa altele).
0 0
de ce crezi k omul e un mamifer mult mai spectaculos evoluat decat maimuta?
dk studiezi si intelegi modul de gandire si viata a celorlalte vietuitoare, ajungi la concluzia k, indiferent de alcatuirea corpului, toate sunt surprinzatoare.
0 0
Ma rog, eu am considerat-o a fi o intrebare de biologie, ci nu una de filosofie.
0 0
De ce cred ca omul e mult mai spectaculos evoluat decat maimuta ?
Ce intelegi prin "spectaculos" si care e valoarea lui obiectiva ? In al doilea rand, treaba cu maimuta pe mine personal ma deranjeaza, dat fiind faptul ca e o inventie a habotnicilor: stupida, tendentioasa si simplista.
Si ca sa iti dau si un raspuns aproximativ: uita-te un pic in jurul tau si iti vei da seama imediat de cat de spectaculos am evoluat noi in raport cu orice alta specie.
0 0
probabil k nu esti biolog. de cate ori am scris lucrari despre diferite specii de plante si animale nu incetez sa ma minunez de ele si pica de fiecare data cate putin din mandria k m-am nascut om, dar creste admiratia spre creatie.
chiar dk biologia nu a demonstrat in totalitate existenta acelui ceva kr face k viata sa-si creeze drum in orice conditii, vin celelalte stiinte kr o complecteaza.
da, ma uit in jurul meu, dar nu vad nici o diferenta evolutiva. ne comparam cu cine? cu un alt mamifer? cu maimuta oare? si calul si vaca sunt mamifere, au stramos comun, etc dar au o diferenta mare de comportament. exista oare pe terra un alt animal la fel de nespecializat biologic sau la fel de hraparet k omul? poate nu l-am identificat eu. nu cred in teoriile k, pe om l-a modelet utilizarea si confectionarea de unelte atunci cand a fost obligat sa coboare din copac.