Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
2.5k vizualizari
Novice (110 puncte) in categoria Terra-Univers
1 0
planetele plutesc in virt iner. alta expl nu ex.
0 0
f f potriv rasp. pe deas si adev dpv fiz.
1 0
Dragă Anita Victoria Klein, ca să fie clar ce înseamnă comentariul meu de deasupra fac o precizare: cineva care scrie o întrebare cu multă lehamite, încît nici cuvintele nu le duce pînă la capăt, nu poate spera să obțină un răspuns lămuritor. Cei care citesc întrebarea și văd marea lene cu care ați scris-o vor renunța la a mai răspunde. Știați că și cei care dau răspunsuri sînt tot oameni, nu-i așa?
0 0
Raspunsul il gasiti in manualul de fizica la capitolul gravitatie.O explicatie foarte buna o gasiti in cartea lui R.Feynman, "Sase lectii usoare" Ed. Humanitas 2010 tot la capitolul "Teoria gravitatiei".
2 0
De fapt planetele nu "plutesc". Poate doar daca luam un sens foarte figurat al termenului. Plutirea implica un lichid sau gaz in care obicetul dat "pluteste".

2 plusuri 0 minusuri
Plutirea corpurilor are loc la echilibrul a doua forte:  forta gravitationala (greutatea) si forta arhimedica. Miscarea planetelor se datoreste momentului cinetic al nebuloasei din care s-au format. Traiectoria eliptica a planetelor urmareste echilibrul dintre  forta gravitationala si forta centrifuga.
0 0
Răspunsul dumneavoastră – citit, să zicem, de un profesor – e un semn că ați înțeles bine fenomenele, atît la plutirea corpurilor cît și la mișcarea planetelor. Din păcate nu e genul de răspuns care să ajute pe cineva să înțeleagă fenomenele. Nu are calitățile pedagogice necesare.
0 0
N-am calitati pedagogice. Sunt un biet inginer PHD in Physics.
0 0
Asta nu e o scuză (dacă ar fi, poate aș aduce-o și eu). Sînteți destul de inteligent încît să vă puteți pune în papucii unuia care încă nu știe și să-i explicați pe înțelesul lui, nu pe înțelesul dumneavoastră.
0 0
Dacă barca plutește pe suprafața apei sau unui lichid oarecare, un avion zboară sau plutește?  Mișcarea planetelor pe orbite are o cauză comună cu gravitația.
Plutirea planetelor este foarte impropriu spus ,poate te pot ajuta cu urmatoarea analogie :

Daca ai invartit vreodata in jurul tau o galeata de apa cu bratele intinse , ai observat ca apa nu se varsa din galeata din cauza unei forte generate de rotatia pe care ai efectuat-o .Nu voi intra in detalii,imagineaza-ti  ca o forta asemanatoare actioneaza asupra pamantului , pamantul fiind galeata iar soarele fiind tu . Exista o relatie de forte intre Soare si Pamant , dar pe langa acestea se mai adauga si forte de inertie (cele care tind sa continue o miscare in derulare ) "Plutirea" defapt este o deplasare continua in spatiu .Miscare de revolutie poate fi asociata cu miscarea unui titirez pe o masa , daca invarti titirezul el se invarte in jurul propriei axe dar pentru ca este intr-un mediu cu frecare si pe o suprafata cu frecare ( mediu aer- suprafata -masa) miscarea incetineste si se opreste . Putem presupune ca miscare de revolutie a fost o miscare generata in procesul de formare a planetei . E un subiect complex , cauta documentare pe youtube sa intelegi mai bine.
0 1
DRAGILOR, PLANETELE ŞI CORPURILE DE MASĂ DIN SISTEME, SISTEMELE, GRUPURILE DE SISTEME NU PLUTESC , CI SUNT ÎN EVOLUTIE UNIVERSALĂ, ÎN ERA A III-a ELECTROMAGNETICĂ, ADICĂ DE ROTAŢII ÎN PLANURI UNIVERSALE ! ROTAŢIA ESTE O MIŞCARE DE CONSERVARE A ENERGIEI , CARE FORMEAZĂ CORPURI ÎN CAZUL CUANTELOR DE MASĂ, ŞI CÂMPURI DE FORŢĂ PENTRU CUANTE DE RADIAŢIE ! PLANETELE SE AFLĂ ÎN ECHILIBRU TEMPORAL ÎN SISTEMUL STELAR RESPECTIV NUMIT ERĂ, ŞI ÎŞI CONSERVĂ ... ORBITA STELARĂ ŞI ROTAŢIA PE TIMPUL EREI ! VEZI :https://sites.google.com/site/teoriainfinitului/ Succes !

@ Emil Stanciu 1.

Puteți încerca și mai șoptit?

Pentru completări vedeți și aici.

Foarte amuzantă inteepretare