Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
2.2k vizualizari
De ce densitatea apei e egala cu raportul dintre masa unei molecule de apa pe volumul moleculei? Densitatea nu e raportul dintre masa totala a apei si volumul total al apei?
Novice (115 puncte) in categoria Fizica

Volumul moleculei se definește ca fiind volumul care îi revine unei molecule din volumul total al substanței. În cazul ăsta densitatea e egală atît cu Mtotal/Vtotal cît și cu Mmolculă/Vmoleculă.

În realitate, la nivel microscopic, e greu de definit volumul unei molecule de lichid, pentru că moleculele se află tot timpul în mișcare, iar densitatea locală e variabilă. De aceea volumul moleculei se definește statistic, ca o medie, adică împărțind volumul total al lichidului la numărul total de molecule.
Cred ca este vorba si de faptul ca volumul uneui atom sau al unei molecule e relativ constant, putin dependent de conditiile externe:apa, in functie de temperatura si presiune, poate avea volume foarte diferite datorita strangerii, slabirii, ruperii sau organizarii, stabilizarii, fixarii legaturilor intermoleculare, fara ca cele intramoleculare sa se modifice radical, volumul moleculelor ramanand cvasiconstant.
Nu știu ce înseamnă și cum se definește volumul molecular de care vorbiți. Dacă e constant înseamnă că în funcție de aranjamentul moleculelor și de temperatură sau presiune trebuie să considerăm că există și spații mai mici sau mai mari între molecule. Nu-mi dau seama la ce ar folosi o astfel de definiție a volumului molecular în tehnologie sau în cercetare.

Nici eu nu stiu cum se defineste acest volum molecular, insa modul cum e definita densitatea in intrebare si faptul ca aceasta se refera la termodinamica, ma duce cu gandul la faptul ca odinioara densitatea apei era utilizata ca etalon in definirea masei, deci trebuia sa fie gasita o definitie care sa o faca absoluta/cat mai constanta. Probabil la asta se refera in acest context, (fara a se specifica temperatura si presiunea), iar acest volum molecular ar putea fi definit exact cum spui tu, pentru densitatea maxima a apei, (4 grade C si presiune "normala).

Pe de alta parte volumul sau spatiul ocupat atomi si de substante, este mult mai mare decat cel al (sub)particulelor ce le compun si impreuna cu afirmatia lui Democrit, justifica o astfel de abordare a carei utilitate noi inca nu o intuim.

Cert este ca relativitatea absoluta este singurul absolut al Universului.

0 plusuri 0 minusuri
Termodinamica defineste volumul molar pentru gaze. Volumul si masa oricarui corp omogen se poate imparti la numarul de molecule si rezulta volumul mediu ocupat de o molecula si masa unei molecule, respectiv "densitatea" unei molecule care coincide cu cea a corpului in ansamblu.
Imi amintesc ceva, insa despre volumul molal (al unui mol de gaz), nu despre volumul unei molecule dintr-un corp solid sau lichid.