Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 2 minusuri
1.2k vizualizari
Desigur,  presupun ca planeta Marte este in campul meu vizualsi tin cumva lanterna indreptata exact catre centrul planetei.
E destul de ambigua formularea intrebarii.

Nu reiese clar daca nelamurirea se refera la distanta parcursa de lumina in acel minut ori la "cantitatea" de lumina emisa in acel minut, suficienta ori nu pentru ca un procent din ea, in urma diverselor fenomene suferite pe parcurs, sa mai ajunga si la Marte...

E clar ca in acel minut niciun foton plecat din lanterna nu va ajunge la Planeta Rosie, dar, in anumite conditii, unii fotoni vor ajunge pe Marte, in undeva intre 5 si 25 de minute, in functie de pozitia relativa a celor doua planete.

Ori va ganditi la faptul ca, in aceste cateva minute cat ar dura drumul, Marte va "iesi" din raza fascicolului emis de lanterna?

Deci, care e intrebarea dvs., de fapt?

Teoretic, da.Practic , fotonii de anumite frecvente vor fi absorbiti in atmosfera(consideram cazul in care te afli pe Pamant).Ceva-ceva ajunge, totusi,pe Marte.
Sigur ca pana ajunge lumina la Marte, centrul planetei nu va mai fi in acelasi loc.  Daca fascicolul trimis e foarte putin divergent, ar putea sa treaca pe langa. Dar divergenta unei lanterne este probabil destul de mare ca planeta sa nu iasa din conul de lumina in cele cateva minute de propagare (la maxima distanta e in jur de 20 minute).
0 plusuri 0 minusuri
Daca raza lanternei urmareste timp de un minut miscarea aparenta a planetei Marte, pe discul planetei (5 -15 secunde de arc) vor ajunge multi fotoni. Daca pe Marte exista un telescop cu diametrul de 10 metri indreptat spre Pamant, este foarte putin probabil ca acesta sa primeasca un foton din lumina lanternei.