Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 1 minus
2.4k vizualizari
Dar ce se evapora din apa.. si cum ... Hidrogenul sau Oxigenul ? Ambele simultan ?
Novice (110 puncte) in categoria Fizica
3 0

Comparați energii cu forțe, apoi vorbiți de o radiație existentă pe care nu o descrieți în nici un fel și, pe deasupra, mai și strigați.

2 0
Molecula diatomica de apa ( 2H + O2 = 2H2O ) prin evaporare nu sufera nici o schimbare la nivel molecular doar i se schimba starea [  din LICHIDA  in VAPORI ( proces numit VAPORIZARE. ) ] . Molecula de apa se rupe doar prin electroliza ( 2H2O = 2H + O2 ) , altfel nu . OXIGENUL SI HIDROGENUL sunt gaze si NU SE EVAPORA !!!
0 1
Oxigenul si hidrogenul sunt gaze la "temperatura camerei".La temperaturi joase sau presiuni inalte se lichefiaza deci crescand temperatura , aceste elemente chimice, se pot evapora.
0 0
Ai perfecta dreptate , dar la evaporarea apei cu hidrogenul si oxigenul nu se intampla nimic .  :))

Apa nu se compune dintr-un amestec simplu de atomi de hidrogen și oxigen, ca un săculeț cu bile albe și negre. Apa se compune în primul rînd din molecule de apă, care au o foarte puternică coeziune internă, adică în fiecare moleculă de apă un atom de oxigen și doi de hidrogen sînt strîns legați între ei.

Energia necesară pentru evaporarea unei molecule de apă dintr-o masă de lichid e mult mai mică decît energia necesară pentru a separa atomii moleculei unul de altul.

Ca urmare, la evaporarea apei moleculele întregi H2O se desprind de suprafața de lichid. Ele zboară sub formă de molecule, nu sub formă de atomi.

De altfel presupunînd că la evaporare ar apărea atomi individuali de hidrogen și de oxigen, aceștia nu au viață lungă, ci se găsesc repede unul pe altul și formează molecule de hidrogen H2 și de oxigen O2. Dar acestea sînt substanțe cu proprietăți foarte diferite de ale apei. În plus, moleculele de oxigen și cele de hidrogen se găsesc și ele ușor una pe alta și reacționează energic pentru a forma molecule de apă.

Ca imagine sugestivă, închipuiți-vă că molecula de apă --- indiferent dacă e într-o masă solidă, lichidă sau gazoasă --- e ea însăși o bilă cu două mici umflături. Oxigenul e un atom mare, iar atomii de hidrogen sînt ca două mici movile lipite pe suprafața atomului de oxigen. Nu vă gîndiți la trei bile cu bețișoare între ele.
2 0
O explicatie mai pe larg si cu desene, despre evaporarea apei, se gaseste in cartea "Sase lectii usoare" de Richard Feynman.Sunt sase lectii extrase din "Cursurile de fizica ale lui Feynman" sau "Fizica moderna"(sub aceasta denumire a fost tradusa in romana)
0 1
Multumesc de raspuns ! Eu presupuneam ca apa nu se poate evapora fara a-si schimba structura moleculara ... apropo mai sunt substante cu aceleasi proprietati ca ale apei ?
1 0
Care proprietăți?
1 0
Tibi G. Evaporarea este un proces pur fizic de schimbare a starii de agregare a substantelor, ne-insotit de reactii chimice care sa schimbe structura lor moleculara.
0 0

valangjed. Puteai da si niste linkuri.