Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
669 vizualizari
Novice (132 puncte) in categoria Fizica
0 0
Ce înțelegeți prin „emițător de particule”?
0 0
Ma refer la posibilitatea de a crea noi particule de materie cu ajutorul unui emitator departicule.Soarele,de exemplu este un emitator de particule natural.Ma refer la un emitator de particule artificial(tehnic,alimentat cu energie electrica).Multumesc.
0 0

O lanternă, de exemplu, este un emițător de particule, mai exact de fotoni. Dar nu cred că la asta v-ați referit. Întrebarea dumneavoastră e ambiguă, nu se înțelege ce vreți. Spuneți ce fel de particule vreți să generați.

Și cum adică „dacă materia este formată din particule”? Bineînțeles că materia e formată din particule. Presupun că nu aveți îndoieli. Atunci ce rost are acel dacă?

0 0
crearea electronilor de la zero.Daca Universul poate crea electroni,carre sunt niste particule atunci se pot crea electroni si cu ajutorul unui emitator de particule?Aurul este format din particule,atunci cu ajutorul unui emitator de particule se pot crea particule de aur.Mai explicit nu se poate.Multumesc.

0 plusuri 0 minusuri

Nu iau intrebarea ad literam. Banuiesc ca va referiti la fuziunea nucleara. Aceasta fuziune consta in reactia dintre doua nuclee usoare avand ca rezultat un nucleu mai greu. In Soare se petrece aceasta reactie. Pe Pamant, in cateva laboratoare. Deocamdata

4 plusuri 0 minusuri
În urma schimbului de comentarii ghicesc (deși întrebarea rămîne ambiguă) că vreți să faceți „particule de aur”, probabil ca să obțineți aur metalic. Îmi pare rău să vă dezamăgesc, dar cu ce aveți prin casă și cu ce se găsește în natură și prin magazine nu veți putea face aur (oricum, nu după știința actuală). Cu un reactor nuclear mai merge, numai că procesul e atît de costisitor încît aurul care se obține astfel e mult mai scump decît aurul scos din mină.

Aurul nu se compune din „particule de aur”, ci din aceleași particule ca toate celelalte elemente --- protoni, neutroni și electroni --- aranjate într-un mod particular. Din acel aranjament particular rezultă proprietățile fizice și chimice ale aurului.

Marea masă a electronilor au apărut la începutul universului. Astăzi electronii mai apar din unele reacții nucleare și procese cuantice, dar în număr mult mai mic decît electronii moșteniți din primele secunde ale universului.

Electronii nu-i puteți face de la zero. Aveți nevoie fie de fotoni energici (particule gama), fie de neutroni liberi care să se dezintegreze în electroni și alte particule, fie altceva din care să se poată obține electroni. E mai ușor să luați electroni deja existenți. Tot așa, e mai ușor să luați protoni și neutroni gata făcuți decît să încercați să faceți unii noi-nouți.

Termenul „emițător de particule” îl folosiți ca și cum ar exista un dispozitiv anume numit astfel, așa cum avem de exemplu deschizătoarele de conserve sau cursele de șoareci. „Emițătoarele de particule” sînt de o mulțime de feluri. Iată exemple:

- O lumînare e un emițător de particule (fotoni).
- Catodul unui tub de televizor vechi cu „lămpi” e un emițător de particule (electroni).
- O bucată de californiu 252 e un emițător de particule (neutroni).
- Prin ionizarea hidrogenului obții un emițător de particule (protoni).

Dar aceste particule nu se combină pur și simplu ca să dea aur, de exemplu, ci trebuie să le forțezi să se combine într-un anumit fel. Lăsate de capul lor probabil nu se produc decît simpli atomi de hidrogen și alte particule care zboară ici-colo.