Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
2.4k vizualizari
Ştim cu toţii că darorită ei apare acea atracţie gravitaţională. Dar ce este defapt gravitaţia, ar putea fi creată artificial, dar manipulată?
Junior (904 puncte) in categoria Terra-Univers
Salut Iulian,
ideea este destul de simplă: în spatele fiecăreia dintre cele 4 forțe fundamentale (se presupune) că stă o particulă mesager/purtatoare. În cazul gravitației este vorba de (până în prezent doar ipoteticul) graviton.
Sper ca următorul link să fie mai lămuritor decât aș putea eu să-ți răspund http://www.scientia.ro/fizica/50-mecanica-cuantica/308-particulele-forta.html
O seară bună !
Multumesc, foarte bun articol. Iar daca in articol pomenea si despre fotoni (care nu au masa) ma intreb cum este posibil de exemplu ca lumina sa fie atrasa de gaura neagra?
Păi presupun că aici intervine masa de mișcare a fotonilor, care nu este nulă.
Intervine geometria spatiului, modificata de gravitatie, spatiu care la un moment dat se inchide, nemailasand loc de iesire.
Pai nu faci decat sa te intorci la intrebarea lui initiala: ce este gravitatia?
Carevasazica ne-am cam invartit in jurul cozii.

La drept vorbind, nimeni nu stie ce este gravitatia, desi conceptul este atat de comun.

Definitia clasica spune ca gravitatia este forta care se exercita intre doua corpuri, fie ele si particule.

Exista o teorie, care urmeaza modelul standard, in care gravitatie nu-si gaseste locul deocamdata, conform careia gravitatia ar fi exercitata prin intermediul gravitonilor. Problema este ca nimeni nu a gasit acesti gravitoni. Poate dupa ce gasim particula lui Dumnezeu vom gasi si gravitonul :)

Ce intelegi prin a crea artificial gravitatia? Nu poti crea materie din nimic, dar poti crea corpuri din materia existenta, creand deci un o chestie care exercita o forta de atractie mai mare decat partile constituente, rasfirate pe te miri unde pe glob.

Iar "manipulata" este in fiecare zi. Noi sarind in sus, avioanele trecand pe deasupra noastra, baloanele umplute cu heliu samd.

Sal Quark.Se poate crea gravitatie artificial si o sa va spun cum in raspunsul meu.
Comform legii atractiei universale, ma gandeam daca am construi doua corpuri foarte grele, intre ele ar aparea forta de atractie doar datorita greutatii lor?
Se spune ca gravitatia deformeaza spatiul. Intr-o zona cu gravitatie zero am putea crea (la scara mica) un sistem planetar similar cu cel Solar?
Cat despre manipularea gravitatie, ma refeream la acele gauri de vierme care se bazeaza tot pe curbarea spatiului datorita gravitatiei insa nu inteleg cat de mult poate curba spatiul o gaura neagra de exemplu.
Acum crezi in legea atractiei ?
Particula "lui dumnezeu" e DMT-ul, viseaza.
Manipularea gravitatiei se face prin atractie dar ce ai enumerat mai sus sunt sfidari ale gravitatiei, bine ca ai pus ghilimele...
Gravitatia trebuie privita ca o forma de legatura intre energii si nu e limitata la forma materiala, vezi materia intunecata.
Atracția gravitațională se poate măsura și între corpuri relativ ușoare, de ordinul kilogramului sau mai mici. Pentru asta se poate folosi o balanță de torsiune, care se compune dintr-un fir foarte subțire și rezistent de care atîrnă o tijă cu mase la capete. Balanța e închisă într-o incintă metalică, pentru a o proteja de mișcările de aer și de forțele electrostatice. Dacă apropiem un corp de una din masele balanței (în afara incintei), tija se va roti în plan orizontal. Pentru o mai bună precizie, corpul se poate apropia și îndepărta periodic, la frecvența de rezonanță a balanței (extrem de joasă); oscilațiile balanței vor fi din ce în ce mai ample, semn că simte atracția gravitațională a corpului.
Salut.

Gravitatia este una din cele 4 forte fundamentale(alaturi de forta electromagnetica,forta nucleara tare si forta nucleara slaba) si actioneaza intre obiecte care se atrag reciproc.Forta gravitationala depinde de masa si distanta dintre obiecte.Pentru viitoarele lungi calatorii in spatiu este nevoie de gravitatie artificiala pentru ca echipajul sa se simpta la fel ca pe Terra(Pentru ca muschii corpului uman sa nu se atrofieze).Pe Pamint gravitatia artificiala apare cand astronauti se antreneaza in centrifuga.Prin rotire se creaza gravitatie artificiala.La fel se poate proceda si in viitoarele misiuni in spatiu-Prin rotirea navetei cu o anumita viteza se creeaza gravitatie iar echipajul se simpte la fel ca pe Terra.

Cat despre a putea fi manipulata e mai greu-Avem nevoie de energie intunecata care are proprietati antigravitationale dar asta inca tine de domeniul viitorului indepartat.PA
Pai vezi mai best (ce username e asta? chiar esti cel mai bun in toate?) ca se poate si fara copy-paste? Se vede imediat cand dai un raspuns original, pentru ca e plin de greseli de scriere...
Ei, se mai fac si greseli, nu asta e problema. Dar nu am inteles cum vine cu treaba cu gravitatia artificiala si  crearea ei prin rotirea navetei.
Chiar as vrea sa aflu.
Forța centrifugă nu e un fel de gravitație artificială fiindcă au cauze total diferite.
Si forta ce este?
4 plusuri 0 minusuri
Gravitatia este forta care apare in jurul unui corp care deformeaza continuumul spatiu-timp, adica un corp cu masa. Nu stiu care e rolul gravitonului, dar Einstein explica destul de bine CUM apare gravitatia. Ea apare natural in jurul ORICARUI corp care are masa nenula.

Gravitatia artificiala e o iluzie, defapt nu are legatura cu gravitatia, ci cu acceleratia imprimata corpului. E la fel ca si atunci cand mergi cu masina si accelerezi brusc, acea acceleratie instantanee te baga in scaun, la fel cum face si gravitatia, doar ca pe alta directie(in jos). Acelasi lucru e valabil si pentru acele centrifuge, doar ca avem in plus forta centrifuga (logic).
Ai dreptate, dar nu inseamna ca manipularea fortei de atractie nu se petrece in fiecare clipa...
Chestia cu continuumul spațiu-timp, pe cere o top pomenesc savanții, e o aiureală.
Corect.
Suntem într-un punct mort dacã ne apucãm sã deformãm notiuni teoretice
2 plusuri 2 minusuri
Claudiu, de ce-i asa de clar ce-i cu gravitatia? Ce intelegi prin "ea apare natural in jurul oricarui corp"? Eu zic ca ai reusit sa nu spui nimic. Cum adica natural? Cum se deformeaza spatiu-timpul? Nu este nevoie sa se exercite cumva o forta asupra spatiu-timpului? Prin ce anume se exercita forta asta? Cred ca aici intervine ipoteticul graviton.

Parerea mea este ca nimeni nu rezolva problema gravitatiei. Sa luam un exemplu ipotetic: apare din senin in Univers un corp de marimea Soarelui. Cum "afla" spatiul din jur de asta? Cum se curbeaza spatiul pana la o anumita distanta? Este afectat tot Universul? Cat de repede? Cu ce viteza se trasmite informatia privind existenta unui corp masiv? Le rezolva pe toate acestea Einstein? Eu cred Einstein doar descrie, altfel decat Newton, cum se manifesta gravitatia.
Informatia se transmite cu viteza c. Newton sustinea ca informatia, in cazul de fata, se va transmite instantaneu, dar mai tarziu Einstein l-a 'corectat' putin :)
Curbarea spatiului pana la o anumita distanta, depinde, clar, de masa corpului.
Ca sa fie clar, nu a fost o critica a ceea ce ai scris. Nici nu ar fi corect. Doar am vrut sa incerc sa evidentiez ca problema gravitatiei este mai complicata decat poate parea. Este atat de complicata ca nu exista nicio teorie care sa o explice. Oricat de fascinant ar fi, teoria gravitatiei este doar la stadiu de propunere.
stai linistit :) nu zic ca am dreptate, mai am inca destule de invatat
Salut Claudiu,
nu este vorba despre nivelul tau de cunostinte. Cel putin asta inteleg eu din problema ridicata de Quark. Problema este se pune asupra a cat de clar, cat de profund a reusit sa patrunda stiinta in acest subiect. Si eu tind sa cred ca rezultatele lui Einstein in privinta gravitatiei sunt mai mult descriptive.
2 plusuri 3 minusuri
Se va sti si v-a putea fi manipulata, gravitatia; peste  putin timp: o suta sau o mie de ani, aproximativ.   Gravitatia e una, iar forta centrifuga e alta.
de aia se si numeste gravitatie artificiala
Nu faceți comfuzie între gravitație și forța centrifugă!!!
Nu stiu. Orice alt raspuns e, deocamdata, o banuiala.
eu nu sunt de acord cu Einstein,care a copiat formula lui Coulomb de la sarcinile electrice

F=ke1e2/d^2(din 1700), sau E=mv^2,energia cinetica a lui Leibnitz;

corpurile nu se atrag intre ele,exceptie magneti,sarcini el.,nu exista nici o dovada sau demonstratie ptr asta;

formulele au devenit de neaplicat,se folosesc doar teoretic,altfel nu dau rezultate;

stiinta este inlocuita cu supozitii imaginative,care nu pot fi demonstrate sau confirmate;vedeti unde s-a ajuns,peste tot mari savanti care ingana  alti mari savanti,dar nu exista nici o calatorie in spatiu,nici macar pana la luna;

quark a observat ceva in legatura cu centrifugele cu care se creeaza ``gravitatie artificiala``...daca se creeaza cu asta,inseamna ca asa ia nastere,si anume din rotatia pamantului;bine,o centrifuga nu poate simula exact aceasta rotatie;

gravitatia este un fenomen mecanic si apare in cazul corpurilor in miscare de rotatie care au o masa semnificativa,asta este parerea mea;

afirmatia poate fi demonstrata,dar nu celor indoctrinati
Einstein a ajuns pe cãi diferite la ceea ce înaintasii lui demonstraserã matematic. A fãcut un pas înainte.
Principala problemã a lui Einstein e cã a aplicat formulele de transformare ale lui Leibnitz pe sisteme diferite de referintã, fãrã nici o corectie. Ele sunt valabile numai cînd transformi unitãti de mãsurã similare. Nu poti amesteca timpul într-o formulã de transformare de spatiu. Mai precis, nu poti transforma metri în secunde. De aceea teoria relativitãtii e asa de confuzã. Cei ce cunosc problema, vor realiza eroarea.
Partea mecanicã a manifestãrii gravitatiei e doar un efect.
Dupã observatiile mele, sustinute de calcule sumare, pare sã fie o undã electromagneticã negativã.
Si da, poate fi demonstratã, dupã ce voi reusi sã demonstrez matematic existenta spatiului negativ (ca realitate a manifestãrii lumii materiale). Observatiile mele de naturã filosoficã speculativã pot constitui un punct de plecare, dar nu pot tine loc de stiintã, demonstratie si abia apoi utilitate.
posibil,mult succes...
si la magneti ``Partea mecanicã a manifestãrii ... e doar un efect.``,adica se pot atrage si rezulta miscare mecanica,eu asta am vrut sa spun si la gravitatie,sa vb despre efectul mecanic
0 plusuri 2 minusuri
Din păcate, în dogmatismul și fanatismul teoriilor contemporane despre univers, gravitație, etc; nu poate să apară o explicație rațională și logică asupra fenomenelor din univers: gravitație, magnetism, cîmp electric.  Ceea ce unii numesc forță electromagnetică, unde de fapt e vorba de două forțe (efecte) de natură diferită și nu de o singură forță (electromagnetică).  Cum e aia spațiu- timp? Ce e aia gaură de vierme? Aiureli!
de acord...
acum si copiii au inceput sa fie interesati de ``calatoriile in timp`` si cum e cand te intorci in timp si il omori pe bunica-tu...:))
Nu fiți dogmatici! Dogmatismul e o caracteristică a habotnicilor.
Cand se spune ca spatiul fizic se curbeaza in jurul maselor, asta inseamna ca i se atribuie spatului proprietatea de plasticitate a substantei. Eu am ajuns la concluzia ca termenii din ecuatia gravitationala a lui Einstein sunt fizic niste adimensionali. Adica sunt doar niste numere si asta ar face ca ecuatia respectiva este metafizica. Pe cand in ecuatia lui Newton termenii sunt marimi fizice masurabile si ecuatia este fizica. Am mai dedus ca atractia dintre mase este produsa de fluxuri eterice de aspiratie, generate de miscarea particulelor elementare din nucleele substantei. Particulele elementare ale substantei s-ar comporta ca niste ventilatoare centrifugale care aspira eterul cu viteza foarte mica, prin jurul axei de rotatie si il refuleaza cu viteza foarte mare, prin sectiuni foarte mici, pe la periferie. Raportul intre sectiunea totala de refulare si sectiunea totala de aspiratie ar fi dat de constanta gravitationala G. Se gaseste ca la nivelul nucleonilor constanta gravitationala ar fi egala cu  8*epsilonzero. Asta ar dovedi ca gravificul este derivat din electric si ar putea asigura unificarea electromagnetismului cu gravitatia. Fluxul eteric de aspiratie produs de nucleonii din nucleele substantei, ar avea viteza mica de curgere inspre substanta si de aceea ar avea un timp mare de interactiune cu substanta. Pe cand fluxul eteric de refulare, avand viteza de curgere in exteriorul substantei, foarte mare, ar avea un timp foarte mic de interactiune cu substanta. Aceasta face ca efectul produs de fluxul eteric de aspiratie sa aiba preponderenta asupra efectului produs de fluxul eteric de refulare. De aceea intre mase ar fi doar atractie. Datorita rotatiei foarte rapide a nucleonilor, fluxul de aspiratie capata forma unor perechi de turbioane (vartejuri) la nivelul fiecarui nucleon. Fluxurile de refulare tasnesc cu viteza foarte mare prin interstitiile dintre turbioanele de aspiratie. La aceste concluzii se ajunge dupa ce se admite identitatea dimensionala masa-sarcina. Identitate datorata aceluiasi efect fizic de acceleratie produs de mase si de sarcini. Fiindca masa si sarcina sunt surse de miscare in universul fizic si sunt masuri ale efectului fizic pe care-l produc. Si se pot calcula cu aceeasi formula a lui Gauss daca in cazul sarcinii electrice se pune constanta electrica  k  iar in cazul masei gravifice se pune constanta gravifica G.