Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
Pune o întrebare

Newsletter


3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.2k comentarii

2.2k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
816 vizualizari
Intrebarea e si de fizica, dar am pus-o aici pentru ca ea e in sine un sfat util pe vremea de afara.
Senior (6.6k puncte) in categoria Auto - Moto

2 Raspunsuri

1 plus 0 minusuri
una din explicatii ar fi ca daca pleci cu viteza a2a poti sa pleci mai incet, in felul acesta rotile care trag nu vor derapa prea tare. Daca incerci sa pleci cu a intai-a si accelerezi mai tare rotiile se vor invarti in gol.
Senior (6.9k puncte)
0 plusuri 1 minus
In ce fel intrebarea este una de fizica?

Ma gandesc ca plecand in viteza a doua se evita patinarea, pentru ca rotile nu se invart cu viteza mare, asa cum se intampla la viteza 1, cand tendinta soferului este de a accelera mai tare, pe masura ce masina este mai intepenita in zapada. Practic in viteza a doua pur si simplu nu poti sa aduci rotile la o viteza de rotatie foarte mare, cel putin pana nu prinzi un pic de viteza.
Senior (11.8k puncte)
0 0
Pentru ca implica o marime fizica, un scalar numit cuplu. E din sec. XVIII dar e fizica (-:
0 0
Plecand cu viteza 2-a, la aceeasi turatie vei obtine o viteza mai mare a
rotii. Este probabil o "legenda urbana". Soliciti mai mult motorul si
ambreiajul, mai bine pornesti cu viteza I cu putina atentie.
...