3.7k intrebari
6.8k raspunsuri
15.5k comentarii
2.5k utilizatori
Vă salut!
Este vorba de un motor de la o mașină de spălat de fabricație germană a cărui construcție permite funcționarea acestuia la două turații diferite. Doresc să-l reutilizez pentru ambele turații, implicit cu inversarea sensului de rotație. Vă rog să mă ajutați pentru soluționarea acestei probleme și dacă se poate să-mi oferiți și o explicație tehnică.
Motorul are 4 borne de ieșire https://imageshack.com/i/f2kjryj. Prin intermediul unui multimetru digital am cules următoarele valori ale rezistenței electrice (valori obținute prin poziționarea testerelor multimetrului pe cate o pereche de borne): 1-2 6,4Ω; 1-3 51,2Ω; 1-4 50Ω; 2-3 47Ω; 2-4 45,6Ω și 3-4 91Ω. Bornele le-am notat convențional 1 alb-bleu, 2 alb-negru, 3 alb-portocaliu și 4 alb-violet. Eticheta cu specificațiile tehnice ale motorului indică simbolic (semne convenționale internaționale) cele două tipuri de conexiuni pentru funcționarea la cele două turații. Niște așa zise explicații am găsit aici: http://mesterucasei.com/tag/placa-de-borne/ . Borna 4 era conectată la o bornă a unui condensator cu capacitatea de 8µF.
Mulțumesc pentru sugestie. O făcusem înainte de a apela la voi. Am cautat pe Internet, găsisem ceva și privind motoarele romanești, dar din pacate acele informații nu mi-au fost de ajutor. Ele având 5 borne și nu 4 așa cum are motorul meu.http://www.emil.matei.ro/mms.php