Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
Pune o întrebare

Newsletter


3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.2k comentarii

2.2k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
1.6k vizualizari
Mare mi-a fost mirarea cand am vazut cursurile lui Walter Lewin, prof. de fizica la MIT, disponibile online, chiar si non-studentilor. Mi-au fost de mare ajutor ca sa invat o bruma de fizica, pentru BAC si admiterela facultate, avand in vedere ca am fost total neinteresat de fizica in liceu. (Apropo, pe site-ul lor sunt disponibile cursuri la multe materii, toate, mai bune decat ce am auzit in liceul meu.)

M-am mirat si cand am vazut fobia profesorilor, conferentiarilor etc. de la noi fata de dispozitivele de inregistrare audio-video ale studentilor.

De ce nu se inregistreaza si la noi, macar o data, pentru publicare, in cadru formal, cursurile? Cred ca ar fi destul de util, cel putin in cazul in care nu as avea timp, dispozitie etc. sa merg la un curs si as vrea totusi sa am acces la el?
a intrebat Junior (994 puncte) in categoria Diverse
0 0
Salut !
Cred ca pur si simplu sunt depasiti de realitatile cotidianului. Parerea mea este ca se vor raspandi din ce in ce mai mult cursurile la distanta, te vei duce doar la examene - plus eventuale laboratoare si alte studii practice.

Razvan are dreptate, este o placere sa-l urmaresti pe prof. Lewin:
http://videolectures.net/walter_h_g_lewin
0 0
Nu prea inteleg de unde ai tras concluzia ca cursurile de la facultati nu ar fi disponibile online. Eu as crede ca 90% din facultati au cursurile online, numai ca nu sunt vizibile pentru oricine.
Eu am terminat politehnica bucuresti de mai multi ani si pot spune ca absolut toate cursurile care le-am facut in 5 ani de facultate au fost puse la dispozitie si pe site-ul facultatii. Sistemul fiind simplu dar inteligent. In fiecare an primeam un user si o parola cu care puteam sa accesez doar bucatica mea de site, de unde downloadam orice curs aveam nevoie din semestrul respectiv. Nu aveam acces nici la cursurile din anul urmator nici la cursurile din anul trecut, nici la cursurile de la alte profile sau alte facultati din cadrul universitatii, ci doar pentru profilul meu. Si mi se pare normal. Acele cursuri au caracter personal si sunt puse la dispozitie doar celor care urmeaza acele cursuri.

L.E. Dupa ce am citit rasp. lui AdiJapan am inteles ca te intereseaza sub format video.
Eu zic ca nu e nimeni depasit de situatie, mai toti profesorii universitari avand asistenti tineri. Nu se vrea deocamdata acest lucru din cauza mentalitatii.
0 0
Corect, cursurile scrise sunt disponibile in mod oficial, dar, culmea, numai la Fizica. Restul circula prin studenti, nu asta e o problema, ci faptul ca nu poti sa vezi omul acela vorbind, ca pentru asta ma duc la curs, cu fetele/baietii ma pot intalni si in timpul liber.

2 Raspunsuri

1 plus 0 minusuri
 
Cel mai bun raspuns
În principiu n-ar fi nici un obstacol în calea profesorilor care ar vrea să permită înregistrarea cursurilor și publicarea lor pe internet. De fapt acum cîțiva ani am căutat cursuri de la universitățile românești pe YouTube și știu că cu mare greutate am găsit cîte ceva, dar extrem de firav. Atît de firav încît acum încercînd din nou să dau de ele n-am mai reușit. Iar dacă în alte țări se poate, nu văd de ce nu s-ar putea și în România.

S-ar putea ca într-adevăr unii profesori să fie depășiți de cotidian, așa cum spune Truth. Dar cu certitudine există și profesori care sînt la zi, atît în specialitatea lor cît și în noile tehnologii (dacă o cameră video, puțină editare și un cont pe YouTube se pot pune la „noile tehnologii”), și care au talent pedagogic.

Atunci răspunsul meu e că dintre acei profesori cărora le trece prin minte să facă și să publice înregistrări ale cursurilor aproape toți se gîndesc că nu are rost, că efortul de a face asta, chiar dacă e relativ mic, e nejustificat. Iar dacă se oferă altcineva să facă efortul, de exemplu studenții, atunci probabil profesorii se tem de consecințele asumării unei așa mari responsabilități. Vorbesc ironic, desigur, dar teama există și așa.

Și e păcat. O colecție de cursuri pe fiecare subiect de studiu ar face mult bine. Le-ar face bine studenților acelui profesor dacă dintr-un motiv sau altul n-au putut fi prezenți la curs. Le-ar face bine elevilor de liceu care își cîntăresc opțiunile pentru viitor. Le-ar face bine tuturor românilor interesați de subiectele respective. Ar face bine întregii societăți românești, măcar prin simplul fapt că am fi și noi prezenți pe internet cu materiale de studiu la nivel universitar. Astăzi percepția în România este că nu te poți documenta pe internet într-un domeniu al cunoașterii dacă nu știi engleză. Și e drept că dacă vrei să studiezi în profunzime un domeniu (aproape oricare) trebuie să știi și engleză, iar dacă nu știi trebuie să investești timp în a o învăța. Dar acum sînt disponibile pe internet atît de puține materiale în română încît de fapt nu te poți documenta mai deloc în limba asta, nici măcar la nivel preuniversitar.
a raspuns Expert (12.7k puncte)
selectat de
0 0
Studentii au acces la cursuri online (cu parola) sau le primesc in format electronic, direct de la cadrul didactic. Rezultatul este ca nu mai vin la scoala, in ideea ca e foarte comod sa dormi mai mult dimineata, ca daca tot ai textul...Numai ca , la disciplinele mai grele, sa fii la curs si sa asculti explicatiile te ajuta foarte mult la invatat (inteles) materia. Dar, cum studentului ii este interzis sa invete in cursul semestrului, de-abia in sesiune isi da seama de asta. Cumva, prea tarziu.

Alt motiv pentru reticenta de a pune cursurile online: din pacate, la noi se practica un sport foarte popular, numit plagiat...Eu mi-am gasit cursurile pe site-ul unei alte universitati, cu punct si virgula, dar cu autorii schimbati...Pana cand nu se va eradica acest raspandit obicei, voi avea mare grija de ceea ce pun pe site si ceea ce public.
0 0
Înțeleg că dumneavoastră vorbiți de textul cursurilor. Întrebarea se referea la înregistrări video cu profesorul care predă. Sînt o mulțime pe YouTube și alte asemenea situri. Există aplicații de mobil sau tabletă specializate care oferă acces gratuit la astfel de înregistrări. Practic toate sînt realizate și publicate de profesorii înșiși sau de universitățile în cauză (nu sînt filmate pe furiș).

Astfel de înregistrări video nu se adresează neapărat studenților înscriși la acele cursuri --- ei își permit luxul de a se afla în amfiteatru și de a urmări cursul pe viu ---, ci tuturor celorlalți, de la simpli pasionați ai domeniului, care se pot afla oriunde altundeva în lume, pînă la studenți din anii mai mici ai acelei universități, care urmează să aleagă la ce cursuri se vor înscrie.
0 0
Aveți dreptate, signaltrans, la noi plagiatul e un sport național. Pe de altă parte, la câte lucruri se publică zilnic, e greu să spui că ce ai publicat tu este 100% original, dar cred că măcar o bibliografie și câteva idei personale ar rezolva problema cât de cât elegant, fără certuri și acuzații.
1 plus 0 minusuri
Nu cred că e în interesul tău, ca profesor, să îți apară lecția online. Care ar mai fi motivul să mergi la facultate exceptând diploma obținută după X ani? Lumea asociază capabilitățile didactice cu gradul de prezență la oră a unui profesor, cred că și acest lucru poate fi un motiv.

În plus, nu cred că prea multe cadre didactice universitare din România predau la fel ca domnul Walter Lewin. Dacă ai observat, el nu folosește nicio prezentare Power Point și nu are cine știe ce chestii scrise pe care doar să le dicteze mai departe, ci creează marea majoritate a lecțiilor în timpul orei. Însă profesorii noștri (sau ai mei, cel puțin) folosesc prezentări video sau au un plan al lecției făcut cu mult timp înainte. Cu alte cuvinte, toate lecțiile pe un anumit subiect seamănă aproape perfect. În schimb, sunt convins că prezentările domnului Lewin surprind întotdeauna prin originalitate și spontaneitate. Uite încă un motiv pentru care domnul Walter ar putea fi nepăsător la apariția unei prezentări de-a dânsului pe internet, următoarea va fi oricum diferită.

Presupun că nu degeaba, an de an, MIT se află în top 3 universități ale lumii.
a raspuns Experimentat (3.5k puncte)
0 0
Cred ca  ai dreptate Claudius. Desigur, la mine, ca si la tine, profii au Power-Pointuri, pe care le considera deja un mare progres, in asa fel incat sa nu se oboseasca sa faca lectia si interesanta. Dupa parerea mea, sunt ca niste copii care se lauda cu noul telefon cumparat de parinti.
Desigur, comentariile mele acide nu rezolva problema, dar poate vad si cadrele didactice aceasta intrebare si iau ceva masuri.
0 0
nu obiga nimeni cadrele didactice sa-si publice cursurile, e alegerea lor.
...