Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
747 vizualizari

In ultimul timp s-au facut diverse progrese sectoriale in tratarea cancerului, dar urmatoarea stire mi se pare fundamentala si v-o impartasesc:

Cercetatori de la Institutul britanic Wellcome Trust Sanger au identificat procesele biologice mutationale (asupra ADN-ului) care se produc in cazul a 30 de tipuri de cancer, analizand structura ADN a 7.042 bolnavi.

Pasul urmator este cel de a stabili care sunt procesele biologice exacte prin care se produc acele mutatii ale ADN (de fapt, initiatorii cancerului) - unele fiind deja identificate: mutatii legate de varsta, fumat, radiatii UV, infectii virotice, etc.

Aici gasiti comunicatul de presa (inclusiv clip si grafic): http://www.sanger.ac.uk/about/press/2013/130814.html

Articol limba romana: http://www.mediafax.ro/stiinta-sanatate/un-studiu-genetic-a-descoperit-originea-comuna-a-mai-multor-tipuri-de-cancere-11255017

Senior (8.7k puncte) in categoria Stiati ca?-Biologie
Aici este articolul original din Nature, care, surpriză, este integral disponibil publicului: http://www.nature.com/nature/journal/vaop/ncurrent/full/nature12477.html
Perfect, multumesc Quark !

Salut.

Scuza-ma ca raspund cu o alta intrebare!Chiar credeti ca nu exista leacul la cancer?!?E un secret bine tinut!Suntem 7 miliarde pe Terra si vom fi 9 miliarde in 2050-2100!!!!Cu cat cercetatorii se apropie de un leac impotriva cancerului cu atit cine trebuie il modifica si il upgradeaza!
Eu unul NU cred in aceasta versiune a "teoriei conspiratiei", din mai multe motive:
1. In primul rand, in epoca noastra este ffff. greu de tinut un secret - vezi recentele scandaluri cu dezvaluiri de prin cele mai securizate zone posibile, nu mai zic de istoria spionajului;
2. Apoi, in industria de profil actioneaza niste colosi care cheltuiesc miliarde pe cercetare (de ce, daca au deja solutia ?) si care sunt in concurenta acerba. E putin probabil ca unu' sa-i zica concurentei: "- Bai, vezi ca eu am descoperit leacul, dar costa numai 10 de centi si daca se afla falimentam cu totii - asa ca gura mica !"
3. Dupa cum vezi si din articol, cancerul este o boala grava cu cauze genetice, iar terapia genica este inca in fasa. Ramane sa se combata efectele, intrerupand undeva lantul fatidic - in fapt s-au facut progrese mari in anumite tipuri de cancer.
4. In context, va dezvalui ca am 4 cazuri in familie: o singura batalie a fost pierduta (un cancer de plamani), celelalte 3 cazuri au fost tratate cu succes si sunt bine deocamdata (10-7 ani). DECI exista deja leacuri, in ciuda parerii populare ca cineva le ascunde ...
5. Ca si completare, priviti ce spune studiul: principala cauza este .. varsta inaintata ! BATRANETEA ! Medicina moderna si conditiile bune de trai au facut sa TRAIM PREA MULT, fratilor !

Evolutia spune: "- Stop, ai trait prea mult, nu mai avem nevoie de tine ca
individ, e timpul sa lasi locul altuia, potential mai adaptat la mediul in continua schimbare !"

PS: Din pacate, se mai imbolnavesc si oameni tineri, chiar si copii. Parerea mea este ca in acele cazuri platim pretul structurii noastre organice instabile si fragile ! DAR pe de alta parte, tocmai aceasta structura instabila permite EVOLUTIA ! Speciei, Viului - nu-i "pasa" ca mor prematur mii, zeci de mii, milioane de indivizi daca unul sufera o mutatie favorabila care va asigura viitorul speciei. (Ca sa nu se interpreteze: in fapt este o intamplare, daca apare o mutatie favorabila, specia continua, daca nu, specia dispare si nimeni nu plange).
Daca aveau leacul, am fi vazut persoanele foarte importante din elita lumii nu ar muri de cancer.
Clar si limpede.