Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
1.7k vizualizari
Novice (130 puncte) in categoria Fizica

3 Raspunsuri

3 plusuri 0 minusuri
După ce este aspirat și filtrat, aerul e mai întîi folosit la răcirea motorului și apoi dat afară. Motorul e fierbinte din cauza pierderilor de energie, și de aceea aerul folosit pentru răcirea lui se încălzește.
Expert (12.9k puncte)
4 plusuri 0 minusuri

Cornel, este o intrebare capcana ?

- aspiratorul are un motor (de obicei electric), motor care transforma energia electrica in lucru mecanic cu un randament (desigur) subunitar, mare parte din energia risipita transformandu-se in caldura prin efectul Joule-Lenz (electronii se izbesc de atomii conductorului crescandu-le agitatia termica, adica ceea ce numim caldura); In general vorbind, caldura degajata de circuitele electrice este o mare problema tehnica - si de aici cercetari in directia superconductivitatii.

- prin specificul sau, la un aspirator racirea se face exclusiv prin curentul de aer aspirat-evacuat. Alte echipamente dotate cu motoare trebuie sa fie dotate cu sisteme de racire dedicate - generic se numesc radiatoare (active, pasive), cum avem de pilda si la masina...

Senior (8.7k puncte)
0 plusuri 0 minusuri
Motoarele electrice cu perii au un randament mai mic  decît motoarele cu colivie de veverițiă (asincrone)  și asta datorită curentului din rotor, de frecvență mare(cîteva sute de Hertzi). La această frecvență datorată turației de peste 10000 rot/min, tolele rotorului se încălzesc puternic. Fierul se încălzește în curent alternativ, datorită curenților  turbionari, foucault. Se mai folosește, acest efect, la încălzirea barelor de fier (încălzirea prin inducție).
Experimentat (3.3k puncte)
...