Sunt de aceeasi parere ca si colegul Daniel:
- ridici imediat piciorul de pe aceleratie;
- indrepti rotile din fata in directia derapajului (sunt suficiente 1-2 secunde pentru ca masina sa iasa din derapaj, apoi poti sa te inscrii pe directia corecta );
- schimbi rapid intr-o viteza inferioara
- franezi moderat (ABS-ul nu te ajuta cine stie ce pe gheata, dar nici nu dauneaza)
Ce NU trebuie sa se faca:
- frana violenta;
- bracarea rotilor in directie perpendiculara pe directia derapajului (cum simti instinctual nevoia)
- scoaterea din viteza
Alte sfaturi:
-pe timpul iernii, profitati de un spatiu deschis fara obstacole si franati brusc avand volanul usor rotit - va "fugi" spatele si veti avea ocazia sa exersati manevra de iesire din derapaj (daca aveti BMW va fugi fata :-)
- in situatii reale limita (doamne-fereste) preferati sa intrati cu fata in obstacol, intr-un derapaj necontrolat te duci deseori lateral, iar impactul in acest caz este mult mai periculos !