Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 1 minus
3.0k vizualizari
Novice (287 puncte) in categoria Fizica
0 0
Ce altă motivaţie  decât curiozitatea mai poate exista pentru formularea unei întrebări?

2 Raspunsuri

2 plusuri 0 minusuri

In fizica relativista masa de repaus a fotonului este zero  deoarece se considera ca viteza luminii este aceeasi in toate sistemele de referinta.

Insa fiind o particula elementara el are atat  proprietati de corpusul  cat si de unda.Adica in momentul interactiunii cu materia se manifesta ca o particula, iar cand se propaga liber se comporta ca o unda. Sau o interpretare mai exacta : simultan cu propagarea vibratiei campului electromagnetic are loc si o translatie de substanta.

Pe de alta parte desi este fara sarcina electrica , fotonul este generator de camp electromagnetic alternativ de foarte mare frecventa.

Asadar parametrii fizici ai fotonului sunt conform teoriei lui Einstein mc^2 (de unde putem afla masa energia si impulsul), iar conform legii lui Planck  h*frecventa.

Am incercat sa arat ca fotonul fiind o particula elementara nu are componente ci doar proprietati.

0 plusuri 0 minusuri
Eu cred că în anumite condiții, necunoscute,  fotonii se pot combina dînd  naștere unor particule elementare și pînă la urmă  unor atomi de hidrogen. Deci, în anumite condiții,  particulele elementare și mai apoi atomii de hidrogen pot să apară din „neant”. Mai știi?
1 0
Fotonii sunt particule elementare.Daca s-ar combina dand nastere unor alte "particule elementare" chiar si  in anumite conditii, necunoscute,  ar fi ilogic.
A doua afirmatie : "Deci, în anumite condiții,  particulele elementare și mai apoi atomii de hidrogen pot să apară din „neant”. "
Sunt perfect de acord.Chiar am propus o teorie asemanatoare spre dezbatere pe un site de cercetare. Singura diferenta ar fi ca "neantul" este definit mai bine in teoria mea, si se explica si cum aparitia si disparitia "particulelor elementare" conduce in cele din urma la formarea materiei.
0 0
Neantul nu e altceva decît  expresia necunoscutului, a unui loc imaginar din spațiu sau a unei caracteristici imaginare a spațiului. Neantul  filozofic e ca un fel de rai sau iad biblic. Și apa care se evaporă, putem să zicem că a dispărut în neant, neștiind că de fapt s-a evaporat sau invers cînd în anumite condiții apar, din „neant,” apar picăturile de apă (ploaie). Ei,  eu cred că astfel se întîmplă cu particulele ce apar din neant și dispar în neant
0 1
„Fotonul este o particula elementara in translatie uniform rectilinie cu viteza luminii in vid.”  Știu că așa susține lumea științifică, dar mie unul mi se pare a fi o mare eroare.  Nu! Fotonii sînt peste tot, chear și în structura materiei, e un fel de ocean cu anumite caracteristici, cu o anumită densitate, stare energetică, modul de elasticitate și o perturbare a stării de echilibru al acestui ocean aste ceea ce numim noi lumină sau unde electromagnetice.
0 0