Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 1 minus
795 vizualizari
Junior (435 puncte) in categoria Fizica
0 0
Pe de parte cea mai mare va fi trezirea in masa si realizarea adevaratei naturi a existentei umane si legaturile noastre cu universul atat in spatiu cat si in hiperspatiu.
O singura constiinta ce se experimenteaza pe sine, intrucat noi facem parte din TOT si reprezentam tot prin esenta fiind fractali pana la cel mai mic nivel.
0 0
Prietene, n-ai obosit sa vb fara sa intelegi ce spui? Tot folosesti cuvinte ca un om mare, dar, serios, divaghezi rau...
0 0
Daca nu intelegi intreaba...
Cea mai mare decoperire a acestui secol nu e limitata de ideile tale sau ale mele, iar ceea ce spun e mai profund decat crezi.

Interesanta intrebarea! Cred ca in secolul xx s-au deschis ferestre catre microcosmos si macrocosmos. Progresul pe aceste directii poate fi unul oricat de spectaculos, dar el nu va fi marca acestui secol pentru ca datoreaza imens secolului trecut. Probabil ca marea descoperire va tine de universul geneticii si va aduce posibilitati nebanuite de interventie la nivelul ADN, cu consecinte enorme in ceea ce priveste tratarea oricaror boli, corectarea efectelor batranetii, prelungirea (dublarea, triplarea?) duratei vietii, sau impingerea la limite de neconceput astazi a posibilitatilor fizice si mentale ale omului. Cred ca provocarea majora a acestui secol va fi nu progresul in sine ci gestionarea lui etica si mai ales politica. Einstein raspundea unui ziarist, dupa fabricarea bombei atomice: "nu stiu ce arme se vor folosi intr-un al treilea razboi mondial, dar cu siguranta in al patrulea ne vom bate cu pietre si ciomege.
Sunt inca destule enigme neelucidate: existenta bosonului Higgs, validitatea teoriei Corzilor, existenta vietii inteligente pe alte planete, posibilitatea existentei mai multor universuri, a unei Teorii a Totului.

Oricare din acestea poate concura ca descoperirea secolului, asta in cazul in care chiar vor fi descoperite aceste lucruri :)
Salutare,

îmi permit a-ți răspunde tot cu o întrebare, care sper să sublienieze valoarea întrebării tale. Te-ai gândit vreodată ce ar fi răspuns la o întrebare similară despre secolul al 20-lea participanții la discuțiile savante ce se țineau în Poiana lu' Iocan ? Și te rog să ții cont că ei, spre diferență de noi, se aflau deja pe la jumătatea veacului, ci nu în 1912.

O seară bună !
Un raspuns rational ar fi; -   vom traii si vom vedea
0 0
hai mai Nelule, ce naiba? Omul a intrebat ceva concret, vrea raspunsuri concrete. Vom trai se scrie cu un singur i.
0 0
Deci asteptam si nu facem nimic!?

Ca sa putem raspunde la intrebarea ta ar trebui sa ne intrebam primadata care au fost cele mai mari descoperiri ale sec 20, 19,18 ? Ca sa stim la ce sa ne raportam.

Daca stam bine si ne gandim acum 500 de ani lumea credea ca Pamantul este imobil si se afla in centrul Universului.  SI mai inainte se credea ca pamantul e plat.

Eu as zice ca cea mai mare descoperire de la foc incoace a fost electricitatea. Apoi tranzistorul.

Pt mine o descoperire a secolului ar consta intr-o descoperire care sa ne scape de boli, sa ne faca traiul cat mai placut . Putin imi pasa despre Bosonul Higgs, teoria corzilor, multiversurile, si teoria totului. Acestea nu ne tin de foame la nimeni, si mai pot astepta.

O problema foarte mare cu care ne confruntam in momentul de fata este CANCERUL. Nu exista nicio persoana care sa nu fi avut un prieten sau ruda care a murit de cancer.  Vindecarea lui ar fi intradevar o descoperire importanta.

0 0
Cancerul a fost vindecat, leacul este cunoscut dar mult prea ieftin pentru a fi comercializat si cedeaza in fata monopolului companiilor farmaceutice.
Totul e o problema la nivelul psihicului...probabil o sa intelegeti cand o sa dea pe discovery :)
Problema cea mare cu care ne confruntam in momentul de fata e pe departe ignornata...
P.S. : Oamenii inca se mai cred in centrul universului.
0 0
stiu cum sta treaba, daca faci un nou site de socializare intre cocalari si pitzipoance gen facebook esti laudat pt asta si rasplatit cu miliarde, daca faci o inventie benefica omenirii, dar care afecteaza profitul altora atunci esti inchis pe viata sau omorat ! Avand in vedere ca principalul responsabil pt majoritatea oamenilor este cancerul tot vindecarea lui ramane o descoperire importanta, indiferent cand va fi facuta publica !
0 0
Cancerul e un alt indiciu cu privire la natura umana intrucat se manifesta datorita psihicului, anumite celule nu se mai identifica cu restul in confuzia creata si o iau razna.
Leacul nu e un vaccin sau o pastila astea sunt doar droguri, raspunsul sta in mintea noastra si in modul nostru de gandire intrucat ne putem autovindeca.
0 0
nu cred ca tine de autovindecare mintala. Cancerul s-a produs de la poluare, radiatii si alimentele pline de chimicale care le mancam !
0 0
Care ne afecteaza psihicul intrucat totul este doar o stare mentala, asa apar interferenta si asa se manifesta...

Cred ca doua vor fi marile descoperiri ale acestui secol: intelegerea mecanismului de funtionare al celulelor canceroase si combaterea acestui flagel si descoperirea unei motode de a produce energie ieftina prin fuziune nucleara.

Cele doua, impreuna, cred ca vor schimba complet fata lumii. Nu cred insa ca noi, cei care citim acest post, vom beneficia de aceste descoperiri.

Cred ca in urmatorii 10-15 ani astronomii vor scoate la iveala mii de planete similare Pământului, în sistemele solare din vecinătatea noastră cosmică, pe care viaţa se va fi putut dezvolta.

Dacă politicienii vor investi în continuare fonduri în radioastronomie şi proiecte gen SETI, monitorizarea atentă a semnalelor provenind dinspre sistemele solare cu planete în regiunea Goldilocks ar putea, de ce nu?, să scoată la iveală faptul că nu suntem singuri în Univers (vorbesc de programe de "ascultare" derulate pe 50-60 de ani si directionate spre sute de sisteme solare cu planete in zona Goldilocks, deci probabilitatea nu e tocmai zero).

Asta nu înseamnă că vom şi comunica cu vreo civilizaţie extraterestră. Asta e cu totul altceva. Dar simpla certitudine asupra faptului că nu suntem singuri cred că reprezintă genul de eveniment epocal care are potenţialul de a genera o schimbare majoră de paradigmă în ceea ce priveşte felul în care ne raportam la marunta si mizera conditie umana.