Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
561 vizualizari
Mai exact, de ce nu se dezintegreaza pur si simplu datorita frecarii cu aerul?
Junior (1.5k puncte) in categoria Fizica
2 0
Pentru precizia exprimării, de fapt încălzirea meteoriților vine de la comprimarea foarte rapidă (deci aproximativ adiabatică) și foarte puternică a aerului din calea lor.
0 0
Dau si eu cu prsupusul si zic ,atunci cind un meteorit intra in atmosfera Pamintului acesta intmpina rezistenta aerului si datorita frecarii sau contactului violent dintre acesta si aer acesta din urma se incinge asa de tare incit noi spunem ca meteoritul a luat foc desi nu e deloc asa ci aerul a luat foc daca putem spune asa.Si zgomutul facut sai spunem explozia apare datorita tot a aerului care incalzinduse asa de tare se dilata si scutura paturile de aer facind valuri ,deci aerul vibreaza si noi auzim acel zgomot.Meteoritul se dezintegreaza si el datorita frecarii normal ,insa nu explodeaza.Asa cred eu.Acum de o fi altfel poata sa comenteze si altii care au notiuni mai multe sau corecte.Eu cred ca un meteorit este asemenea unui fulger si in cazul fulgerului se intimpla exact aceiasi chestie.

3 plusuri 0 minusuri
O explicatie ar putea fi presiunea creeata de componentii chimici volatili din masa meteoritului care ajung in stare gazoasa datorita incalzirii extreme, in timp ce o alta parte din componenti raman solizi alcatuind matricea care va exploda datorita presiunii. Ar mai trebui mentionata si posibilitatea producerii unor reactii de oxidare energice, datorita celeiasi temperaturi, reactii exoterme care pot fi cauza luminii orbitoare generate la explozie.