Există mai multe tehnologii care se pot aplica separat sau simultan pentru ca radarele obișnuite să nu mai vadă avionul. Cele mai eficiente soluții sînt: îi dai avionului (sau în general vehiculului) o formă potrivită și îi acoperi suprafața cu o substanță care să reflecte cît mai puțin undele radio pe frecvența radarului.
Formă potrivită este aceea care reflectă undele electromagnetice în numai cîteva direcții înguste. Mai exact, exteriorul avionului se compune dintr-un număr mic de suprafețe plane, nu rotunjite, și atunci undele reflectate se duc în cîteva direcții bine definite, puține, care numai cu totul întîmplător sînt orientate înapoi spre radar. De obicei reflexia accidentală pe direcția radarului durează prea puțin pentru a-i permite inamicului să-și dea seama ce aparat ai, în ce direcție te duci și cu ce viteză. Tot ce poate afla el dintr-o asemenea reflexie este, cel mult, că la momentul T a existat ceva la distanța D. O asemenea informație e prea săracă pentru a folosi la ceva. Dar cel mai adesea nu se întoarce nici o reflexie la radar sau dacă se întoarce pentru o clipă de obicei în clipa aia radarul e orientat în altă direcție, deci rămîi invizibil.
Tot formă potrivită este și cea care nu conține nici un unghi drept concav, care ar funcționa ca retroreflector. Astfel de unghiuri drepte concave apar de exemplu la avioanele comerciale între componentele cozii avionului și fac detectarea cu radarul foarte ușoară, de aceea avioanele stealth au altă formă la coadă.
Din cauza aplicării unor astfel de modificări la forma avioanelor, aerodinamicitatea, eficiența, stabilitatea, manevrabilitatea și alte calități se reduc drastic.
Substanțele care absorb undele radio nu sînt foarte eficiente, în sensul că nu absorb total radiația incidentă, dar sînt mult mai bune decît nimic. De obicei se produc sub formă de vopsea care include materiale absorbante (ferită, carbon etc.) sau sub formă de foi care se lipsesc de suprafața avionului.
Materialele absorbante nu se pot aplica pe geamul pilotului, pentru că sînt opace în vizibil. Pe geam se aplică un film conductor care face ca măcar undele radar să se reflecte direcționat și să nu intre în cabină, unde obiectele au forme complexe și riscă să iasă reflexii în tot felul de direcții.
Ar mai fi cîteva tehnologii, dar se aplică mai rar pentru că sînt mai dificile și nu neapărat foarte eficiente.
De obicei termenul stealth se folosește în legătură cu invizibilitatea pe radar, dar tot stealth sînt și alte tehnologii care fac ca avionul etc. să nu fie vizibil nici prin alte metode: zgomotul motorului, emisia de semnale radio, gazele și fumul produse prin arderea combustibilului, vederea directă în spectrul vizibil, detectarea în infraroșu a temperaturii diferite (mai ales a motoarelor și a gazelor) etc. Tot stealth sînt și tacticile folosite de piloți pentru a da radarelor o șansă cît mai mică, de exemplu prin zborul la altitudini foarte mici sau foarte mari.