Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
1.1k vizualizari

Probabil ați observat că, în cazul avioanelor de acrobație sau cele militare, atunci când execută viraje strânse sau manevre extreme, la nivelul aripilor ( atât la capătul acestora, cât și pe lângă cabina pilotului) apar urme de condens. Care este fenomenul apariției acelor urme și cum este favorizată apariția lor? Mai jos aveți o trimitere către o poză în care este ilustrat un avion surprins în timpul executării unui viraj și totodată sunt surprinse urmele de condens de pe aripile acestuia.

 

Junior (1.2k puncte) in categoria Fizica

1 Raspuns

0 plusuri 0 minusuri
Nu stiu la ce te referi dar acele urme de care tu spui sint nu stiu cum sa le zic de 2 categorii.Daca te referi la urmele lasate cind se fgac manevre atunci direle alea sint de fum pt ca se fac manevre bruste ce necesita o accelelrare ,ceva semanator ca si la masina cind accelerezi brusc iese fum si il putem vedea.Deci nu sint dire de condens.Direle alea de condens sint lasate cind avioanele zboara la mari altitudini si acolo moatoarele fiind fioerbinti si aerul rece apa sau umidiatea din aeer condenseaza si asa se formeaza acei nori,ca pina la urma aia si sint nori.Cam asa sta treaba cu acele urme de condens care nu sint rezultatul aripilor asa cum, noi vedem ci a reactorelor a motoarelelor care se afla asezate pe aripi.Sper ca am spus ceva cit de cit corect si intelegi ceva.
Junior (392 puncte)
1 0
Eu am întrebat de fenomenul care favorizează apariția acelor "dâre".
Între timp am aflat răspunsul la întrebare, iar acesta este următorul: efectul de apariție ale acelei dâre de condens la capătul aripii este datorat fenomenului de rezistență indusă ce apare la capătul aripii, deoarece pe aripă avem presiune diferită (mai mare pe intrados și mai mică pe extrados iar la capătul acesteia presiunile tind să se egalizeze, să se duca unele peste altele, formând un vârtej) iar acesta este foarte vizibil ca vapori atunci când în aerul umed scăderea presiunii în mijlocul acestor vârtejuri va cauza condensul umezelii așa că vârtejurile mai mici, care se răsucesc, vor fi vizibile ca vapori. Aceste vârtejuri sunt foarte folositoare deoarece fac ca fileurile de aer să se desprindă mai târziu de pe aripă pentru că vârtejul accelerează aerul dându-i în continuare o energie cinetică, în consecință viteză; pentru asta s-au creat chiar dispozitive tehnice pe avion care să genereze aceste vârtejuri. Dacă o să te uiți la F-18, spre expemplu, vei observa montat în fața aripii un LERX (reprezentând o extensie a bordului de atac, adică începe de la aripă și continuă pe lângă cabina pilotului până mai în față, fapt ce duce la accelerarea aerului în fața aripii).
0 0
Asa o fi daca spui tu ,sau ai citit pe undeva.Eu asa citisem undeva si nu am citit mai stiu eu ce povesti.Am citit intr-o carte publicata de Discovery si acolo asa se arata.Acum se pare ca tu te referi la avioanele de razboi dar nu ai specificat lucrul asta.Deci nu aveam de unde sti ce vrei de fapt ,asa ca am banuit ca te referi la avioanele civile de pasageri care zboara la mari inatimi si atunci noi observam acele dire albe pe cer.Acele dire te asigur ca nu sint de la aripi ci asa cum am spus.Dar e mai bine sa ne oprim aici,ma bucur ca ai gasit raspunsul.Numai bine.
1 0
Am specificat clar in intrebare:  "în cazul avioanelor de acrobație sau cele militare, atunci când execută viraje strânse sau manevre extreme". Am atasat si poza la intrebare tocmai pentru a elimina orice confuzie( in poza se vede clar fenomenul la extremitatile aripii, precum si pe langa cabina pilotului).
...