Eu am întrebat de fenomenul care favorizează apariția acelor "dâre".
Între timp am aflat răspunsul la întrebare, iar acesta este următorul: efectul de apariție ale acelei dâre de condens la capătul aripii este datorat fenomenului de rezistență indusă ce apare la capătul aripii, deoarece pe aripă avem presiune diferită (mai mare pe intrados și mai mică pe extrados iar la capătul acesteia presiunile tind să se egalizeze, să se duca unele peste altele, formând un vârtej) iar acesta este foarte vizibil ca vapori atunci când în aerul umed scăderea presiunii în mijlocul acestor vârtejuri va cauza condensul umezelii așa că vârtejurile mai mici, care se răsucesc, vor fi vizibile ca vapori. Aceste vârtejuri sunt foarte folositoare deoarece fac ca fileurile de aer să se desprindă mai târziu de pe aripă pentru că vârtejul accelerează aerul dându-i în continuare o energie cinetică, în consecință viteză; pentru asta s-au creat chiar dispozitive tehnice pe avion care să genereze aceste vârtejuri. Dacă o să te uiți la F-18, spre expemplu, vei observa montat în fața aripii un LERX (reprezentând o extensie a bordului de atac, adică începe de la aripă și continuă pe lângă cabina pilotului până mai în față, fapt ce duce la accelerarea aerului în fața aripii).