Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 1 minus
481 vizualizari
Tot s-a vorbit ca se iau mai multe particule si li se da impuls pentru a atinge viteza luminii. Dar cum se iau, cu penseta, cu pipeta, cu seringa, se arunca din palme in accelerator si li se da impuls cu un arc din otel?
Experimentat (2.2k puncte) in categoria Tehnologie
În loc de glumițe ați fi putut preciza ce particule aveți în vedere. Electroni? protoni? Alți ioni ușori? Ioni grei? Altceva? În orice caz, particulele cu masă de repaus nenulă NU se pot accelera pînă să atingă viteza luminii.

Între timp vedeți primele două pagini de aici, care explică cum se obțin particulele elementare care urmează să fie accelerate:

Următoarele pagini arată cum se manevrează ele.

Particulele folosite (daca te referi la acceleratoarele de particule, cele folosite sunt hadronii - ex: protonii) sunt obtinute prin ionizare.

Pentru o imagine de ansamblu, imagineaza-ti ca ai un atom de hidrogen, deci care e format dintr-un proton si are un electron in campul lui.

Atomul este supus procesului de ionizare, adica i se da electronului suficienta energie pentru a se elibera din campul nucleului, si iti ramane hadronul de care ai nevoie.
tot nu inieleg. Vreau sa am in imagine procesul printr-o explicatie pe masura unui copil de clasa a 5 -a. Sa explice cineva daca stie sa inteleaga si un copil de clasa a 5-a care nu a invatat chimie sau fizica.
Daca vrei sa ii explici unui copil de clasa a 5-a poti sa ii explici folosind glumitele tale din formularea intrebarii. daca vrei sa intelegi, nu stiu daca poti la clasa a 5-a, defapt sunt pe deplin sigur ca nu poti explica unui copil normal de varsta asta astfel incat sa inteleaga pe deplin.
Daca totusi esti om matur si nu intelegi explicatia, inseamna ca nu ai inteles notiunile fizice ce intra acolo, si atunci ai putea sa iti obosesti mana dand un search pe wikipedia, nu formuland intrebari ironice.
Multumesc!
Adica da sarcina pozitiva astfel ca electonul sa sara de pe orbita ?
"Atomul este supus procesului de ionizare, adica i se da electronului suficienta energie pentru a se elibera din campul nucleului". Energia nu este sarcina pozitiva, ci fotonul de o anumita frecventa :).