Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
351 vizualizari
E posibil ca Jupiter (sau alta planeta gazoasa mare cunoscuta din univers)sa atraga suficienta materie din spatiu si masa sa ii creasca pana la un nivel la care ar deveni o stea? Stiu ca exista sisteme solare duble in care 2 sau mai multe stele orbiteaza reciproc una in jurul celeilalte sau una mai mica in jurul celei mai mari;poate fi o varianata plauzibila ca una dintre ele sa fi fost o planeta gazoasa ?
Junior (538 puncte) in categoria Terra-Univers

4 plusuri 0 minusuri

Nu este posibil. Ca Jupiter sa devina stea ar trebui sa aiba o masa de minim 70 de ori mai mare pentru a crea in interior presiunea necesara inceperii fuziunii hidrogenului, asta insemnand sa fie stea.

Cum sistemul nostru solar este demult curatat de majoritatea materiei primordiale, nu are de unde sa acumuleze atata masa. Jupiter oricum este mult mai masiv in comparatie cu oricare alta planeta sau centura de asteroizi, chiar daca ar inghiti tot in afara de Soare (ceea ce este extrem de improbabil) tot n-ar acumula masa indeajuns.

La sistemele duble sau multiple de stele masa acestora se acumuleaza la inceputul formarii sistemelor, nu dupa miliarde de ani. Daca sistemul se curata si materia se acumuleaza in stele si planete, asa ramane si pe viitor. Diferenta dintre stele si planete este mare daca ne referim la masa loc - mai sunt si piticele brune la mijloc.