Ce e mai bine pentru utilizatori e una, iar ce e mai bine pentru firme e cu totul altceva. Poate pentru utilizatori ar părea că e mai bine să existe un singur serviciu de cartografie, de exemplu, cu un nivel de calitate și calitate care să însumeze serviciile existente acum. Dar pentru firme ar fi un dezastru, pentru că nu le-ar aduce nici un profit. Iar civilizația noastră se bazează esențialmente pe profitul economic. Capitalismul nu e un sistem bun, dar e cel mai bun pe care îl cunoaște civilizația umană.
Microsoft, Apple, Google etc. nu ne fac servicii de dragul nostru. Ei ne oferă serviciile astea pentru ca acum sau mai tîrziu să-și vîndă mai bine produsele. Pe ei îi interesează satisfacția noastră numai în măsura în care satisfacția asta se traduce prin profit.
Să zicem că Microsoft, Apple, Google și alte firme ar colabora și ne-ar oferi un produs absolut minunat. Oamenii ar fi cît se poate de mulțumiți. Dar firmele ce ar cîștiga din asta? Investiția lor imensă s-ar duce pe apa sîmbetei, pentru că nu ar aduce nici un profit.
Pentru firme nu este suficient să ne ofere un serviciu cartografic, unul de traducere, unul de e-mail, unul de știri etc. E neapărat nevoie să ne ofere serviciul respectiv cu o etichetă: traducere oferită de Google, serviciu e-mail oferit de Yahoo, hărți oferite de Apple etc. Eticheta asta se transformă mai tîrziu în bani, atunci cînd tu, cumpărătorul, alegi un telefon mobil de la Apple, un sistem de operare de la Microsoft etc. sau atunci cînd alte firme aleg să-și facă reclame prin Apple, Google, Microsoft etc.
Fără etichetă nu există profitul. Fără profit nu există firma. Fără firmă nu există investiția. Fără investiție nu există produsul. Fără produs sîntem cu toții mai săraci. De aceea, pe cale de consecință, eticheta e importantă și pentru noi.
Există și produse și servicii care nu se învîrtesc în jurul profitului, ci vin din simpla dorință a unora dintre noi de a face un bine, de a contribui la societate, pe degeaba. Aici intră de exemplu Wikipedia și Mozilla. Dar ele nu acoperă decît o minusculă parte din nevoile societății.