Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
792 vizualizari
Junior (394 puncte) in categoria Fizica

3 Raspunsuri

3 plusuri 0 minusuri

Cel mai bun raspuns
Mișcarea atomilor nu produce căldură ci este chiar căldura. Această mișcare a atomilor se poate transmite de la un atom la altul sau de la un grup de atomi la alt grup de atomi. Grup de atomi = corp, solid, lichid sau gazos.Căldura nu e există independent de materie. Căldura e o stare a materiei, un parametru.
În acest caz, cum e treaba în vid, înregistrăm sau nu temperatură? (nu vreau să te contrazic, chiar nu ştiu).
În vid nu există temperatură a unui material, substanță pentru faptul simplu că nu există substanța. Dacă punem un termometru in  vidul în care există radiații electromagnetice din tot spectrul pînă in domeniul razelor gama; sigur va înregistra o anumită temperatură. Fiind făcut din materie, termometrul (instrumentul de măsură) va absorbi (interacționa) cu radiațiile respective convertindu-le în căldură.   Dar, oare vidul absolut (unde nu există nici măcar o particulă elementară,  fără a mai vorbi de vreun atom) chiar e complet gol? Sau ar putea să existe ceva ce știința actuală nu cunoaște, adică un fluid încă necunoscut aflat într-o anumită stare energetică? Mai e de cercetat, de gîndit și de așteptat.
Caldura se transmite in trei feluri:
- conductie (contact direct)
- convectie (deplasarea unui fluid cald)
- radiatie

In vid "perfect" conductie nu exista iar convectia este neglijabila, numai radiatia contand. Oriunde ar fi masurata temperatura vidului, radiatia cosmica va incalzi termometrul la o temperatura minima (pentru ca oriunde am fi in spatiu "vedem stele")
La modul simplu (adicã nivelul întrebãrii), ambele variante sunt corecte, functie de temperatura mediului, atîta timp cît îtelegem prin cãldurã diferenta de temperaturã dintre un corp (particulã) si mediul sãu înconjurãtor.

Adicã un mediu mai cald decît corpul în discutie produce o miscare mai accentuatã a atomilor componenti ai corpului, pe cînd miscarea atomilor corpului într-un mediu mai rece, produce încãlzirea mediului.
Căldura nu e o diferență de temperatură.
Modul la care a fost pusã întrebarea mi-a sugerat un astfel de rãspuns.
Voi fi mai atent pe viitor.
adica ce-a fost mai intai,oul sau gaina,nu?