Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 1 minus
1.1k vizualizari
Experimentat (3.6k puncte) in categoria Gadgeturi, telefoane

3 Raspunsuri

0 plusuri 0 minusuri
In primul rand semnalul trebuie sa fie digital. Apoi televiziunile trebuie sa "puna" pe semnal f precis intervalele (in secunde) de publicitate. O parte o fac deja, insa doar pentru emisiuni. Spre exemplu, pe DVB-C, cu un tv mai capabil, poti  inspecta atat programul care ruleaza, cand a inceput, cand se temina, dar si programele urmatoare impreuna cu intervalul de difuzare. Informatie similara asadar ar trebui adaugata si pentru secventele de publicitate. Avand toate acestea din meniul tv-ului poti configura pe ce post sa comute intr-un interval orar.

Frecvent folosesc asta pt a-mi inregistra emisunea Great Migrations de pe Nat Geo HD, cand nu sunt acasa. Se programeaza recordingul pe emisiunea respectiva, tv-ul porneste daca e in stand by, dupa care intra din nou in stand by odata ce emisiunea s-a terminat

Intr-un final depinde nu numai de tv ci si de informatia modulata in semnal de care e responsabila fiecare televiziune in parte. Tehnologia progreseaza iar media incearca sa tina pasul. Acum poti schimba limba sau subtitrarea in care poti urmari un program (ex poti urmari eurosport in vreo 8 limbi, euronews nu mai zic). Ba chiar poti fitra semnalul audio: te uiti la un meci si nu vrei sa auzi comentariul, sau vrei sa auzi doar ce e in tribune. Operatorul Sky duce si mai departe experienta utilizatorului cu transmisiunea tv. Vei putea spre exemplu urmari o cursa de formula 1 din masina oricarui pilot doresti, din telecomanda.
Junior (526 puncte)
0 0
Serios ? Chiar va fi disponibila chestia cu urmarirea oricarei camere doresti, in cazul transmiterii unui eveniment live cu mai multe camere?
Adica ma intereseaza in mod deosebit Formula 1, dar ma gandesc ca si la meciurile de fotbal ar fi interesant sa urmaresti ce camera vrei.
0 0
Da, din cate stiu in 2013 sky va prelua drepturile pentru F1 de la BBC pentru UK, si vor sa introduca sistemul asta interactiv. Va fi valabil doar pentru abonatii sky si doar in Anglia. Ma gandesc ca e posibil sa ai nevoie de vreun black box de la ei care inlesneste toate astea.
2 plusuri 0 minusuri

În principiu reclamele se pot evita pe orice tip de semnal (analog sau digital), fără să ai nevoie să știi programul posturilor. Tot ce e nevoie este un soft care să poată recunoaște cîteva imagini din reclamă și de o mulțime de utilizatori, legați la internet, care să contribuie la o bază de date cu astfel de imagini declarate ca fiind publicitate.

Atunci sistemul ar merge așa: cînd începe o reclamă, softul o recunoaște și trece pe alt canal (sau face ce vrei tu, de exemplu pune muzică cu un fundal cu pozele tale de vacanță etc.). Dacă totuși reclama e foarte nouă și softul încă nu o are în bază, atunci apeși tu un buton prin care declari că e reclamă, iar softul trimite un instantaneu din momentul respectiv la baza de date undeva pe internet. Eventual apeși de mai multe ori de-a lungul reclamei, ca să fie etichetată toată.

Ideea desigur nu e nouă, ci e doar încă o aplicație de crowd sourcing. Are dezavantajul minor că din cînd în cînd tot mai vezi cîte o reclamă (tot mai rar pe măsură ce utilizatorii se înmulțesc) și avantajul major că e foarte rezistentă la schimbările de program.

Ca să funcționeze și mai bine, poți urmări programele cu întîrziere de cîteva secunde, ca să-i dai timp softului să recunoască reclamele și să comute. Sau, dacă nu e vorba de emisiuni în direct, poți înregistra emisiunile preferate și rula softul pe ele, caz în care poți sări peste reclame fără a mai face pauză.

În orice caz nu ne putem aștepta ca posturile de televiziune și furnizorii să ne ofere informații exacte despre orele la care dau reclame, pentru că interesul lor nu e să le sari, ci să le vezi. În schimb mulțimea de spectatori are interesul să le evite, deci va găsi o cale.

Probabil că în viitor publicitatea se va face mai discret, de exemplu așa cum își fac Apple sau Audi publicitate prin filme artistice. Sau poate posturile de televiziune vor găsi o cale de a-i recompensa pe cei care consumă publicitate încît mulți vor dori să vadă reclame, cu cît mai multe cu atît mai bine, reclame pe pîine. Sau poate reclamele vor fi făcute atît de inteligent încît ne vom uita la ele de plăcere.

Viitorul e strălucit.

PS. Am zis „în principiu” la început pentru că nu știu dacă există încercări concrete în direcția asta. Eu evit reclamele prin înregistrarea emisiunilor sau filmelor. Cînd mă uit la ele și ajung la o reclamă, dau repede înainte (8x, 16x) pînă la sfîrșitul reclamei și în loc să pierd 2-3 minute pierd doar 10-15 secunde. Există tot felul de alte idei similare, în funcție de tipul de recorder. De exemplu există recordere cu un tampon de memorie pentru semnalul TV (utilă printre altele cînd vrei să mergi la veceu în timpul filmului sau cînd vrei să revezi ultima scenă). Oprești rularea la începutul filmului, aștepți vreo 20 de minute, apoi repornești și cînd ajungi la o reclamă dai înainte, pentru că poți: semnalul „viitor” e deja înregistrat în tamponul de memorie.

Expert (12.9k puncte)
0 0
e bine daca la tine tine doar 2-3 min, aici legea permite parca pana la vreo 7-8 min iar intr-o ora cred ca 15-20min. Pt a nu schimba schimba canalul in timpul publicitatii posturile concurente cam dau publicitate in acelasi interval.
0 0
Da, știu, în România e dezastru. Și în Japonia sînt posturi care au multe reclame (chiar dacă durează puțin, sînt foarte dese, iar efectul poate fi și mai enervant), dar alte posturi au reclame puține.

Postul public de televiziune, NHK, nu are reclame deloc.
0 0
salut AdiJapan. Solutia propusa pe modelul crowd sourcing are foarte multe dezavantaje.O sa le iau pe rand.
In primul rand ne bazam ca toti utilizatorii au discernamant cand marcheaza o secventa ca fiind publicitara. Cu cat sunt mai multi cu atat mai improbabil va fi. Vezi solutiile pentru traffic congestion care s-au dovesit un fiasco.
2. Scalabilitatea. In timp numarul de reclame va creste exponential. Pot fi de ordinul zecilor de miliarde. Sunt secvente de publicitate care dureaza 10 secunde. Nu cred ca softul de pe tv va putea identifica secventa ca fiind publicitate. Ba chiar sunt sanse mari ca atunci cand isimda seama ca e publicitate, ea sa se fi terminat deja iar softul purcede la comutarea canalului :)
3. Semnalul analog e obsolete. E ca si cum ai incerca acum sa faci algoritmi super optimizatimde compresie pentru dialup.
0 0
Eu cred totuși că soluția e fezabilă. Nu spun că orice implementare a ei ar merge excelent.

1. Nu ne bazăm pe discernămîntul fiecărui utilizator în parte, ci pe al tuturor, statistic și inteligent. Se poate face un sistem de estimare a încrederii care se poate avea în fiecare utilizator, astfel încît informațiile de la cei care apasă aiurea pe buton să nu fie luate în calcul. (Și Wikipedia permite participarea oricărui, dar calitatea finală reflectă munca celor mai buni contribuitori, nu a celor mai incapabili și nici a mediei.)

2. Mă îndoiesc că numărul de reclame ajunge la zeci de miliarde. Reclamele au durate scurte de rulare, de ordinul lunilor. Cele vechi se pot scoate din baza de date (și se pot reintroduce dacă sînt rulate din nou). De partea cu reclamele scurte și cu timpul de reacție al softului m-am ocupat deja unde am spus „poți urmări programele cu întîrziere de cîteva secunde”.

3. Semnalul analog este într-adevăr depășit, dar soluția pe care o propun nu depinde de tipul de semnal și nici de metadatele pe care le conține semnalul digital.
0 plusuri 0 minusuri
Asa ceva nu existã.

Poate reusesti sã determini cînd e publicitate pe un post, dar sã si gãsesti un post unde nu se difuzeazã publicitate în acelas timp, pare de domeniul S.F.

Oricum canalele TV cautã sã difuzeze cît mai multã publicitate, care aduce bani. Restul emisiunii, costa bani....
Novice (142 puncte)
0 0
Multe lucruri care pareau de domeniul SF au devenit realitate mai repede decat ne-am fi astepat.
...