Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 1 minus
1.7k vizualizari

Presupunand ca am putea sa o "mutam", intr-un tunel, de pe sosea pe tavanul tunelului, de ce viteza ar fi nevoie ca sa invinga gravitatia? Nu imi este foarte clara aerodinamica masinilor de formula 1, dar am vazut pe la televiziunile de stiinta ca in cazul acestor vehicule forta numita deportanta (care este opusa ca sens portantei care ajuta avioanele sa decoleze) poate depasi la anumite viteze greutatea masinii de curse...

Si poate ne poate explica cineva si ce forte actioneaza asupra unei masini de formula 1 la viteze foarte mari.

Cam ce garda la sol are un bolid de formula 1?


Nota: intrebarea a fost adresata pe vechiul QA, aici, de catre sci_fan, dar nu a primit raspunsuri.

 

(25 puncte) in categoria Auto - Moto

3 Raspunsuri

2 plusuri 1 minus
Din cate stiu este posibil  ca , intr-un tunel perfect cilindric sa poata fi posibila miscarea elicoidala ,insa nu s-a incercat deplasarea continua pe "tavan" .

La viteze mari aerul "apasa" asupra masinii  din cauza celor 2 aripi localizate in fata , respectiv spatele masinii. Designul acestora sunt exact opuse aripilor de la avioane ( in loc sa genereze portanta ,  produc apasare ).  Viteza necesara realizarii unui asemenea act , intr-o masina formula 1 , apare pe la 125 - 130 km/h.
Junior (565 puncte)
0 0
De asemenea , la viteze de 200km/h raportul forta greutate este de 2:1(forta generata de apasarea aerului) , garda de sol a unei masini F1 fiind  de  4 cm  :]
1 plus 4 minusuri
Aberatie.Cum sa mearga o masina pe tavan?Poate daca se apropie de speed of light.Hai PA.
Junior (435 puncte)
0 0
Nu cunosc domeniul dar n-as zice ca e chiar aberatie. daca la viteza sub 100kmh poate merge o masina normala la vreo 90 de grade inclinata (pe perete) fara sa o traga gravitatia in jos ar putea merge la viteza mai mare si pe tavan.
0 plusuri 1 minus
E posibil cu modificari de aerodinamica (ca la mig-uri :)) .... dar vom avea nevoie de o forta de propulsie ca sa scadem din cea de frecare. Dupa cum vedeti... nu se mai numeste F1 ci F16....
Experimentat (1.7k puncte)
...