Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

542 vizualizari
Am putea crede ca stim absolut totul despre minunata noastra planeta, dar nu este asa. De exemplu, nu se stie modul in care a ajuns apa pe Pamant si nici care este structura miezului planetei, care intr-un mod bizar transmite undele seismice mai repede intr-o directie decat in cealalta.
Junior (1.4k puncte) in categoria Terra-Univers
Miezul planetei transmite undele seismice mai repede într-o direcție decît în cealaltă? Faptul că spuneți „cealaltă” și nu „altele” mă face să cred că vorbiți de sensuri, nu de direcții, dar atunci e foarte ciudat ce spuneți. Viteza unei unde mecanice într-un corp (solid, lichid, gaz, indiferent) nu depinde de sens, ci cel mult de direcție, asta dacă e anizotrop.
ok, hai sa spunem sensuri si sa raspundem la intrebari.- Directie, directii, s.f.I.1. - orientarea a unui fenomen, a unei miscari, sens in care se desfasoara ceva.
Atunci, dacă vorbiți de sensul propagării, afirmația dumneavoastră e categoric falsă. Unda seismică se propagă cu exact aceeași viteză și într-un sens și în celălalt, indiferent prin ce se propagă.

Ceva noutati despre miezul Terrei, sensuri de miscare si generarea campului magnetic:

1 plus 0 minusuri
Sunt două întrebări principale.

1. Apa a ajuns pe pămînt din meteoriți.

2. miezul pămîntului este solid din fier probabil și imersat într-o masă de topitură. Diferența de rotație între scoarța superioară și miezul pămîntului generează cimpul magnetic, aproximativ la fel cum generează cîmp magnetic un dinam cu rotor și stator.

3. miezul pămîntului are activitate nucleară constantă, reacțiile nucleare produc surplusul de energie care împreună cu aportul radiativ venit de la soare asigură echilibrul termic necesar biosferei.
Cred că D-zeu trebie să știe, numa că o fi uitat să treacă in Biblie.
1 plus 0 minusuri
1. Structura internă a pământului a fost determinată pe două căi: sesmică şi magnetic.

Prin metoda seismică au fost determinate densităţile şi proprietăţile fizice ale diferitelor straturi iar prim metoda magnetică a fost determinată compoziţia chimică relativă.

2. Apa a juns pe pământ pe două căi:

- direct, în perioada de formare a pământului

- indirect, prin captarea vântului solar, format în principal din hidrogen ionizat (protoni şi electroni) care prin reacţie cu oxigenul atmosferic duce la formarea "apei din cer".