Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
279 vizualizari
Am citit că în jurul Pământului, în spaţiu, pe timpul diverselor misiuni ruseşti ori americane au fost aruncate nenumărate resturi de echipament.

Cam câte ar fi şi ce impact au ele asupra misiunilor NASA, de exemplu?

De ce au fost aceste deşeuri aruncate? Sunt aceste deşeuri rezultatul unor acte deliberate ori al unor erori? De ce nu sunt recuperate?
Senior (11.9k puncte) in categoria Terra-Univers

2 plusuri 0 minusuri

Salut Quark

In programele computerizate de simulare ale NASA folosite pt estimarea pericolului se arata ca deseurile de pe orbita au atins un nivel cantitativ periculos.Deseurile se lovesc intre ele fragmentandu-se si duc la multiplicarea nr de obiecte care cresc riscul de avariere a navelor spatiale.

Orbita Pamantului este plina de sateliti abandonati,resturi de rachete si bucati desprinse de pe nave spatiale.Aceste obiecte se plimba prin spatiu cu viteze mari si pot deteriora satelitii functionali.NASA monitorizeaza in prezent intre 16000-  27000 de asemenea obiecte cu o marime peste 10 cm,unele din ele sunt vizibile de pe Pamant cu telescopul.

In 2007 in urma unor teste cu armament facute de China un satelit meteo s-a distrus fragmentandu-se in cca 150000 de bucati mai mari de 1 cm.Un satelit functional si unul nefunctional s-au ciocnit in 2009 generand la randul lor mai multe reziduuri.Aceste 2 incidente au dublat cantitatea de fragmente de pe orbita Pamantului.Se estimeaza la un nr de aproximativ 500000 de obiecte pe orbita.

Activitatea solara din ultimii ani a mai eliminat o mica parte din aceste obiecte.O serie de proiecte au fost dezbatute pt curatarea orbitei Pamantului,printre acestea:plase magnetice speciale pt retinerea obiectelor,pt obiectele mai mari construirea unui satelit care va amplasa un kit de combustibil si va dirija obiectul pina la intrarea in atmosfera.Elvetia va lansa in 3-5 ani satelitul ,,CleanSpace One,, care va curata orbita de obiectele abandonate.