Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
  • Inregistrare
Pune o întrebare

Newsletter

3,279 intrebari

6,449 raspunsuri

15,011 comentarii

2,042 utilizatori

Care este diferența dintre masa și greutatea unui corp?

297 vizualizari

Cum se calculează acestea? Care sunt unitățile de măsură pentru greutate și masă?

Scientia.ro: Întrebarea este din arhiva Q&A, secţiunea "Ştiinţa pentru copii" (vechiul QA, acum inaccesibil).

a intrebat Cleopatra Mai 16 in categoria Fizica

0 plusuri 0 minusuri

Masa este marimea fizica ce masoara inertia corpurilor, deci cat de tare se opun ele schimbarii starii lor de miscare sau de repaus. Unitatea de masura a masei in SI este kilogramul [kg], ea fiind o marime fundamentala.

Greutatea unui corp este forta cu care Pamantul atrage corpul respectiv, deci este forta de interactiune intre corp si Pamant. Fiind o forta, ea are expresia principiului II al mecanicii : G=mg, unde g=9.81 m/s2 este acceleratia gravitationala, sau altfel spus g=9.81 N/kg este constanta gravitationala, adica forta cu care Pamantul atrage 1 kg de materie. Greutatea, ca orice forta se masoara in Newton [N], fiind o marime fizica derivata.

Scientia.ro: Răspunsul este din arhiva Q&A, secţiunea "Ştiinţa pentru copii" (vechiul QA, acum inaccesibil).

a raspuns MC Cristian Mai 16
0 plusuri 0 minusuri

1) unitatea de masura in sistemul international pt greutate e newtonul, greutatea fiind o forta notata cu G vectorial (cu sagetica deasupra)

2) masa se masoara in kilograme, gramul fiind o subunitate in sistemul international, nu unitatea asa cum multi cred.

3) relatia dintre M\masa si greutate este data de formula G=m*g, unde G=greutatea (N), m=masa (kg), g=9,8 m/s^2 (acceleratia gravitationala, acceleratia imprimata unui obiect de catre alt obiect, aici, acceleratia imprimata corpului care cade catre Pamant). Acceleratia gravitationala variaza de la planeta la planeta, dar pana si obiectele mici pot imprima acceleratie gravitationala, dar fiind atat de mici (la scara Pamantului) acest lucru este insesizabil.

s= secunda

a raspuns vivaelzorro Mai 16

La cele de mai sus, se mai poate adăuga o deosebire: masa este o marime fizică scalară, iar greutatea o mărime fizică vectorială. Pentru cei care nu ştiu, o marime fizică este scalară dacă în raport cu o unitate de măsură este deplin caracterizată de valoarea numerică. Masa unui corp este deplin caracterizată de numărul de kilograme (sau multipli/submultipli). O marime fizică este vectorială dacă este deplin caracterizată prin modul (valoare numerică), punct de aplicaţie, direcţie şi sens. Direcţia este o dreaptă, iar sensul este unul din cele două sensuri de deplasare pe o dreaptă. Greutatea are direcţia verticală, sensul spre centrul Pământului, punctul de aplicaţie în centrul de greutate al corpului, iar modulul se exprimă în newtoni (N).

a raspuns CornelBT Mai 16