Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
  • Inregistrare
Pune o întrebare

Newsletter

SPRIJINĂ
DEZVOLTAREA
SCIENTIA

2,647 intrebari

5,518 raspunsuri

12,198 comentarii

1,550 utilizatori

De ce murim de batranete ?

2 plusuri 0 minusuri
487 vizualizari
Richars Dawkins descrie genele in cartea sa - Gena Egoista-  ca pe niste "replicatori" iar noi oamenii ca fiind "masinile lor de supravietuire". Atunci cand ne-am indeplinit "misiunea", suntem inlocuiti iar genele "calatoresc" mai departe prin generatiile noastre urmatoare.astfel, o molecula de ADN poate, in mod teoretic, sa traiasca sub forma de copii ale sale chiar si o suta de milionane de ani.

Plecand de la argumentul ca genele sunt potential, nemuritoare, in vreme ce corpurile noastre sunt trecatoare iar aceasta presupunere desi evidenta, se datoreaza de fapt modului nostru de reproducere asexuata si a crossing-over-ului adica incrucisarea celor 23 de cromozomi din partea mamei cu cei 23 de cromozomi din partea tatalui rezultand astfel un set nou si unic de 46 de cromozomi necesari constructiei unui corp omenesc respectiv a unui nou individ. un individ care nu s-a mai nascut niciodata iar dupa moarte codul sau genetic nu va mai fi rezultat niciodata din incrucisarea nici unei alte perechi de 23 de cromozomi.

De ce noi practicam reproducerea sexuata? de ce se incruciseaza cromozomii nostri ? si de ce nu traim vesnic ?
a intrebat Marius Trifan Novice (143 puncte) Dec 14, 2013 in categoria Corpul uman

Intrebarea e formulata gresit (parerea mea). Noi nu murim de batranete. Batranetea ca si cauza de deces nu exista. Mori datorita unei afectiuni mai frecventa la batranete, gen infarct, avc etc.

o unele celule senescente au mecanisme proprii de intrare in apoptoza, dar e vorba de o celula, nu de un organism.

0 plusuri 0 minusuri
1. Poti practica reproducerea in vitro daca doresti nu esti obligat sa practici reproducerea sexuata sau poti sa te abtii total daca nu vrei sa-ti transmiti genele mai departe.

2. Corpul uman este ca o masina, daca inlocuiesti partile uzate sau distruse de accidente mereu masina va functiona la infinit. Deci moartea de fapt survine cand una din componentele vitale ale sistemului nu ma poate functiona dintr-un motiv sau altul si sistemul intra in colaps. Teoretic daca te-ai hrani cu ce trebuie si ai avea grija la acidente si la uzura ar trebui sa traiesti la infinit. Corpul este proiectat sa se autoreconstruiasca si face asta mereu zi de zi miliarde de celule mor si sunt inlocuite cu altele noi.

Insa asa cum tu daca ai fi director la o companie constructoare de masini vei scoate mereu pe piata modele noi mai performante, decat cele vechi invatand din experientele anterioare, asa si specia umana va incerca mereu sa se perfectioneze generand indivizi din ce in ce mai evoluati din punct de vedere genetic si intelectiv.

De fapt individul in sine nu este important ci experientele traite de acesta, care se transmit la nivel genetic si se transmit mai departe dugand bagajul genetic la un nivel mai inalt.

Din punct de vedere statistic este mai sigura supravietuirea unui grup decat a individului in sine intr-un mediu entropic cum este unversul in care traim noi.

Aceasi intrebare probabil ca si-o pune si un neuron pe care tu il ucizi atunci cand fumezi o tigara sau bei un pahar de alcol. "Oare de ce nu traiesc vesnic?" Insa tie nu-ti pasa este doar un simplu neuron. El este inlocuit si creerul isi indeplineste functia in continuare.

Asa cum tu vrei sa inveti mai multe si sa intelegi mai multe, asa si specia umana tinde spre evolutie.

Asa si noi murim si suntem inlocuiti de alti indivizi noi care se nasc din doua persoane care au trait experiente diferite si combinate experientele acestor doi parinti au un bagaj genetic comun mult mai evoluat nasc indivizi care isi indeplinesc mai bine functia pe care o indeplineam noi, pentru ca specia umana sa evolueze mai departe.

Noi ca individ suntem doar un neuron pentru specia umana care numara diferite miliarde de oameni, Si facem parte din inteligenta colectiva, a speciei umane. Specie care ca si grup are o mentalitate diferita de a noastra ca si individ si rezultatele evolutiei inteligentei colective a speciei "Homo sapiens" le poti gasi in fizica, istorie, arta, etc.

Importanta este evolutia speciei nu a individului. Probabil ca pe viitor cu o evolutie superioara a speciei, individul va beneficia de mai multe caracteristici genetice care sa-l ajute sa reziste mai mult uzurii.

Problema insa este si una de ordin moral nu doar fizic, eu cred ca este un echilibru perfect. Imagineaza-ti cum ar fi lumea daca am traii vesnic.

Basescu si Boc nu ar mai disparea niciodata iar societatea nu ar mai putea sa evolueze :)
a raspuns Romeo.Vicentiu Novice (202 puncte) Iun 17
editat de Romeo.Vicentiu Iun 17

Romeo.Vicentiu, zici Imagineaza-ti cum ar fi lumea daca am traii vesnic. Mi-am imaginat-o. Cred ca tu vezi gresit problema vorbind despre producatorul de masini noi care vrea sa faca tot timpul masini noi, de asemenea este gresit ca murim din cauza cedarii pieselor de schimb. Eu vad ca totul este legat de memorie: daca am trai vesnic memoria noastra s-ar umfla cu amintiri care mai de care... Deci este nevoie de o reorganizare a creierului, care se intampla la fiecare dintre noi cand dormim. Este deranjant sa detii in memoria curenta amintiri despre toate, fara o selectie adecvata. Cei care fac selectia despre ce-i adecvat sau ce-i gresit pot judeca gresit ce-i important si sa reorganizeze memoria utilizand de fapt modelul mintii proprii organizatorului. Daca toti am fi uniformi, la un atac extern ar fi suficient un singur tipar de atac si ne-am duce toti pe copca, iar agresorul care sigur a invatat lectia uniformitatii ne ia locul.

Despre inteligenta colectiva a speciei "Homo sapiens": in cercetarile privitoare si la alte specii s-a vazut ce inseamna inteligenta colectiva: un grup de 5 maimute au fost inchise intr-o cusca impreuna. Au fost conditionate astfel: la introducerea bananelor ca si mancare, orice atingere a bananelor era urmata de o ploaie rece peste grup. Dupa un timp, daca una dintre maimute incerca sa ia o banana, celelalte sareau si o bateau. Experimentatorii au inceput sa inlocuiasca cate o maimuta. Evident, comportamentul grupului era identic: maimuta care incerca sa ia bananele era batuta. Dupa ce au fost inlocuite toate maimutele, grupul avea comportamentul urmator: ori nu se apropia de banane, ori batea pe orice membru care incerca sa ia bananele fara sa stie de ce. Iata de ce este important ca grupul sa aiba batrani care stiu istoria si tineri care au memoria limpede si nepoluata de amintiri si reflexe neplacute.

Iar despre disparitia lui Basescu si Boc, nu cred ca disparitia lor rezolva problema mentalului de grup care a derapat asa cum am spus mai sus.