Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
  • Inregistrare
Pune o întrebare

Newsletter

3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.1k comentarii

2.2k utilizatori

1 plus 0 minusuri
299 vizualizari
Am auzit din diferite surse, poate ca nu e adevarat, totusi, ca antibioticele au cam inceput sa dea gres, pentru ca microbii au capacitatea de a se adapta la ele.

In scurt timp ni si prezice un scenariu horror, pe langa care epuizarea petrolului mi se pare o gluma, si anume ca o sa murim iar de ciuma, gripa, tuberculoza etc.

Ce metode 'naturiste' stiti ca functioneaza, din experienta contemporana sau din vechime? De ex. cornurile umplute cu o anume planta pe care le purtau vracii in cremea ciumei la nas.
a intrebat Junior (994 puncte) in categoria Medicina - Sanatate

Tangential la subiect, va recomand clipul acesta vizand importanta transparentei si eticii studiilor clinice privind eficacitatea medicamentelor (dar si a unor pretinse "leacuri"). Si din pacate, teoria conspiratiei trusturilor farmaceutice are aici un argument real ...

Da, sunt îngrijorări privind viitorul antibioticelor, care, deşi îşi mai schimbă numele, în ultimii 20 de ani nu s-au prea schimbat din perspectiva principiului activ.

Dar îngrijorările sunt mai degrabă averstismente: dacă nu trecem la un uz raţional, ne batem joc de avantajul pe care-l avem. Nu cred că vom ajunge chiar acolo, să nu mai avem antibiotice, mai ales că sunt în desfăşurare multiple cercetări în domeniul medical, mai multe ca niciodată, care, probabil, în 5-10 ani, se vor transforma în succese şi în noi moduri de a aborda medicina.

Pe de altă parte, acest averstisment nu va prinde decât parţial în câteva ţări. În România, mă tem, sunt prea mulţi doctori doar cu numele, care nu simt că ar avea vreo misiune pe lumea asta, alta decât aceea de a strânge bani ca să-şi facă o pensiune la munte şi o casă la marginea oraşului. Prea mulţi doctori recomandă medicamente homeopate, acupunctura, sunt, cică, specializaţi în medicină alternativă (e drept, Ministerul Sănătăţii sprijină, din prostie, aşa ceva, prin programe de studii), recomandă medicamente pe baza înţelegerilor cu furnizorii, fără a citi vreun studiu şamd. Mult prea mulţi, încât atunci când dai de unul cu mintea întreagă, te minunezi.

Cât despre metodele naturiste, dacă ne întoarcem la ele... s-a ales praful.
a raspuns Senior (11.7k puncte)
selectat de
Antibiotice naturale: bacteriofagii din mierea de albine netratată termic.
a raspuns Experimentat (3.2k puncte)
Şi care-i ideea? Antibioticele naturale sunt de "neînvins"?
Şi astăzi nu sunt şi antibiotice naturale? Sunt numai artificiale? Nici pomeneală. Nu asta e problema, că antibioticele artificiale ar fi "păcălite" de bacterii, iar cele naturale nu.
Bine, bacteriofagii nu pot fii numiți antibiotice, pentru că sunt de fapt virusuri care mănâncă bacterii. Pe când antibioticul e ca un glonț cu care tragi în microbi. Microbul dezvoltă o „platoșă”, studiind „rănile” suferite de „camarazi” în luptă și devine imun.
Pe când de bacteriofag nu știu cum ar putea să se apere. E destul de diferit. Nu cred că pot fi comparate unele cu altele.