Statistic explicatiile simple sunt cele mai corecte, rezolvarile hipercomplexe ne ratacesc mult. Daca incepe sa luam in considerare, copilaria criminalului (dificila) data de un parinte care la randul sau a fost abuzat de bunicul in copilaria sa, (deci are si bunicul vina intr-o cultura primitiva si violenta) de genetica criminalului, consumul de droguri, lipsa unei educatii specializate pt. fiecare individ, anturajul, etc vina incepe sa se dilueze peste tot si nicaieri.
In lumea umanoizilor avem nevoie de o pedeapsa ca sa simtim iluzia ca dreptatea a fost restabilita.
Avortul este criticat de lumea crestina printr-o manipulare a clerului fata de masele ignorante care nu cunosc bine biblia. Prostesc credinciosii citind texte vechi intr-o interpretare moderna si pacifica .
In biblie nu se condamna avortul pt. simplu fapt ca in epoca respectiva o asemenea discutie parea o gluma, le venea discutia cu 3 talii mai mare, este ca si cand ai fi vorbit vanzatorilor de sclavi care aveau drept de viata si moarte asupra lor despre drepturile animalelor domestice sau protejarea lupilor care manaca oi ca sa nu dispara ca specie.
Intr-o epoca in care tatal isi putea legal ucide copilul sau vinde ca sclav, sa vorbesti despre avort era total nepotrivit si de nenteles. Vezi sacrificiul lui Avraam cu Isac (daca nu intervenea in ultima secunda ingerul ii taia gatul in ritual), izgonirea lui Agar si Ismael in desert unde daca chipurile nu intervenea ingerul mureau de foame si sete , asta se intampla cu copilul sefului, imagineaza-ti ce patea copilul ultimului slujitor.
Fratii lui Iosif il vand ca sclav pe fratele mai mic unor madianiti.
Profetul Ezra in cap. 9 le cere evreilor introsi din Babilon si chiar o fac, sa alunge sotiile si copii doar pt. faptul ca nu erau evrei, fara nici o portita de scuza, nu conta daca sotia era buna, daca copii imbratisasera religia evreilor, daca erau baieti buni si harnici etc.
In cartea judecatori intalnim pe Ieju care si-a jertfit fiica ca recunostinta pt. victorie, si nici macar nu este criticat, in popor ajunge o traditie sarbatorirea acestui martiraj. Crestinii citesc cuceririle evreilor unde dupa cucerire ucid tot, cei din ziua de azi cred ca respectivele genocide sunt din cauza degradarii acestor societati, dar de fapt erau sacrificii pt. victorie, era mentalitatea vremii. Dau un exemplu infrangerea romanilor in Magna Germania (provincie romana de scurta durata)in cazul tradari lui Arminio, o parte dintre prizonieri au fost sacrificati ritual.
Evreii ucideau prizonierii de razboi dar puteau opri fecioare care nu cunoscusera barbatul pe care le puteau vinde sau lua fortat de sotii. In una dintre ocazii se aminteste in biblie evreii platesc 10% din bunurile capturate si 10% dintre fetele fecioare capturate la templu care pe atunci erau doar un cort special, deci daca zeul primea si asfel de daruri in natura, nu prea exista loc pt. discutia cu avortul.
In alta parte la Solomon se prezinta doua prostituate care aveau fiecare un copil, care fara sa vrea una asfixiase copilul in timpul somnului, se certau pe cel in viata. Solomon, nu le cearta si nu se intereseaza care este omicida, ba mai mult, vrea sa taie in doua ca pe miel, copilul cel viu, sa le imparta la amandoua cate o bucata.
Profetii din vechiul testament ameninta poporul ca daca nu sunt suficient de credincios d-zeu va trimite asediatori, amintind in treacat o scena, femeile evreice in caz de asediu si foamete cumplita aveau dreptul sa-si manace copii. vezi 2 imparati cap. 6 v.28-29. (daca citesti cu atentie imparatul nu le cearta, iar trocul vremii surprins de textul istoric ne arata o lume diferita). in nici un caz nu se putea pune problema moralitatii avortului.
O alta intamplare se intampla in Sodoma, ingerii deghizati in calatori ajung la casa preacinstitului Lot pe care D-zeu vroia sa-l saveze (pt. ca era baiat bun) , baietii rai din Sodoma cu mic si mare vin la poarta vor ca Lot sa le dea turistii ca sa fie violati. Acum bunul Lot cauta o solutie de compromis Facerea 19, 8 "Am eu două fete, care n-au cunoscut încă bărbat; mai degrabă vi le scot pe acelea, să faceţi cu ele ce veţi vrea, numai Oamenilor acelora să nu le faceţi nimic" Deci, ficele erau un fel de vite din batatura, probabil daca fetele avortau nu cred ca se punea problema moralitatii actului.
O alta scena se petrece in judecatori 19.1-30, un sot care avea o tiitoare (sotie de mana a doua) intr-o calatorie casa este inconjurata de cetateni care vor sa-l violeze, gazda se ofera sa le dea fiica , iar sotul chiar ofera sotia , care este" batjocorita toata noaptea", dimineata aceasta vine si moare in pragul casei, barbatul se scoala si fara sa stie ca a murit si ii vorbeste de parca era un manechin gonflabil. "Scoala-te, si haidem sa mergem! Ea n-a raspuns" banuiesc ca daca era vie insarcinata si avorta, nu era cazul sa aibe dileme cu moralitatea avortului.