Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
  • Inregistrare
Pune o întrebare

Newsletter


3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.1k comentarii

2.2k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
831 vizualizari
Am citit despre asta în acelaşi articol de care am pomenit şi în întrebarea anterioară:

http://www.scientia.ro/fizica/99-de-la-certitudine-la-incertitudine-de-david-peat/4453-neprevazutul-ddt-plumb-antibiotice-freon-64.html

Se vorbeşte acolo de faptul că plumbul din benzină elimină problema aprinderii premature şi cu acele mici detonaţii a amestecului carburant.

Când se foloseşte benzină fără plumb cum stau lucrurile din acest punct de vedere? Cum s-a rezolvat problema?
a intrebat Senior (6.8k puncte) in categoria Auto - Moto

4 Raspunsuri

0 plusuri 0 minusuri
 
Cel mai bun raspuns
Raspunsul cam tardiv, dar ..........

Problema se rezolva prin difuzia cat mai fina in amestec a carburantului  si controlul cat mai precis al avansului la aprindere.

Pana in anii 1998 -  2000   s-a utilizat un sistel compensator in mecanismul de distributiei a  scanteii ( delcou -  fie pe baza de vacuum, fie centrifugal, fie electronic ) prin modificarea avansului  la aprindere , combinat cu un sistem de recirculare partiala a gazelor arse prin admisie, fapt care a ridicat temperatura gazelor in interiorul camerei de ardere si a saracit  amestecul . Aceste tipuri de motoare de asemenea au in general raporturi de compresie mai mici. S-a lucrat mult si la forma camerei de ardere ( vezi motoare HEMI, cu camera in chiulasa, etc ) multe rezolvari in multe feluri in functie de producator.  Sa vedeti un carburator de Tico , sa vedeti unde s-a ajuns .

La motoarele dupa 2000 ( unele inca din 96) motoarele au unitati electronice de control  ai cantitatii de carburant si momentului scanteii, si fie au studiat si implementat harti de aprindere  care  nu permit  detonatia, bazate pe senzori de pozitie foarte precisi ai admisiei si senzori ai debitului de aer consumat( debitmetru, MAP, etc)

, fie au incorporat senzori de detonatie plasati in contact cu blocul motor si  programe de modificare a avnsului la aprindere. Cam toate motoarele moderne au aces senzor, deoarece permite apropierea la limita de punctele de detonatie, necesar obtinerii de puteri marite, de asemenea permit diagnoza.

Aceste motoare beneficiaza si de unitati de aprindere foarte complexe si de buna calitate, forme optimizate a camerei de ardere si curgerii aerului in cilindri  care reduc posibilitatea detonatiilor. Totodata datorita sistemelor din ce in ce mai performante de injectie s-a putut marii evaporarea  combustibilului in aerul din admisie ( sau in camera de ardere) ,  prin difuzia la nivel de microni a particulelor de benzina   datorata cresterii presiunii  in instalatia de injectie si inovatiilor in privinta unitatilor de injectie.

Se poate discuta foarte mult pe aceasta tema, exista 3 sau 4 curente mari in privinta modului de utilizare a carburantului, sustinate de marii producatori.
a raspuns Novice (165 puncte)
selectat de
1 plus 0 minusuri

 

Nu-ti raspund in baza cunoasterii sigure a problemei, fiindca vad ca nu ai primit

un raspuns mai avizat, iti spun urmatoarele. Probabil ca plumbul a fost bun pentru

motoarele vechi, dar am cunoscut o persoana care  a alimentat Dacia 1300( pe

carburator) cu benzina fara plumb si nu s-a intamplat nimic. Treptat si fara mare

agitatie toate masinile au inceput sa mearga cu benzina fara plumb! Ori exista

alti aditivi care preiau rolul plumbului, ori au inteles ca nu era asa de necesar si

fiind  profund daunator au renuntat la el. Nu s-au suparat decat producatorii

tetraetilului!

 

 

 

 

 

 

 

  •  
a raspuns Novice (144 puncte)
1 plus 0 minusuri
Plumbul (tetraetilul de plumb) a fost inlocuit cu alte substante (si metanol in conditiile in care s-au pus aditivi care sa ii permita sa se amestece cu benzina) iar motoarele noi au fost proiectate sa permita aprinderea (avansul la aprindere) la compresii mai mici decat cele la care apare autoaprinderea.
a raspuns Novice (157 puncte)
0 plusuri 0 minusuri
Tetraetilul de plumb, carbonilul de fier, etc. sunt aditivi care maresc cifra octanica a benzinei (reduc capacitatea de autoaprindere sau detonatie). Cifra octanica poate fi marita si prin modificarea compozitiei de hidrocarburi a benzinei, respectiv prin cresterea continutului de hidrocarburi aromatice. Pentru a produce benzina fara plumb rafinariile au instalatii speciale de "aromatizare".
a raspuns Junior (821 puncte)

...