Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 1 minus
3.0k vizualizari
Presupun ca toti ati vazut un avion in timpul zborului. Daca il urmariti la trecerea printr-un nor, o sa vedeti ca acea dara de combustibil e vizibila mult mai mult timp atunci cand acesta trece printr-un nor. De ce?
Experimentat (3.5k puncte) in categoria Diverse
0 0
Din cate stiu nu e kerosen ci vapori de apa condensati.
0 0
Eu nu înțeleg întrebarea. Care kerosen? Care dîră lăsată prin nori? Vizibilă mult mai mult decît ce?

Eu ce văd la zborul avioanelor (uneori) este o urmă formată din norișori de vapori de apă, rezultați în urma arderii combustibilului și condensați la contactul cu aerul rece. Cînd avionul intră într-un nor, urma nu se mai vede nici mult, nici puțin.

Ați observat cumva că în apropierea (nu în interiorul) norilor urma avionului este mai persistentă decît pe un cer total senin? Dacă da, asta poate să fie din cauză că lîngă nori umiditatea aerului e aproape de maxim (altfel și norii s-ar evapora și ar deveni invizibili), deci vaporii de apă suplimentari produși de avion și condensați nu se pot evapora din nou.
0 0
scuze Adi, ai dreptate, era corect de ce dureaza mai mult dara rezultata in urma arderii kerosenului... :))

2 Raspunsuri

3 plusuri 0 minusuri
 
Cel mai bun raspuns
Fenomenul este similar cu cel care se produce cand deschideti o sticla cu apa minerala si are la baza 2 aspecte: umiditatea aerului si decompresia gazelor. Decompresia este un fenomen exogen (absoarbe caldura) si vaporii de apa ingheata instantaneu la deschiderea sticlei, rezuntand "norisorul".

Motorul cu reactie are un sistem care functioneaza prin absorbtia unei cantitati mari de aer (cu o umiditate anume), amestecarea acestui aer cu combustibilul si arderea lui, ce produce o presiune a gazelor arse enorma inspre iesirea din motor si in final evacuarea acestor gaze, dar si decompresia lor insotita de o racire foarte rapida. Acea dara este rezultatul transformarii vaporilor fini de apa din aer intr-un fel de zapada gazoasa, vaporii ingheata instantaneu ca efect a decompresiei si racirii bruste (oricum temperatura la acea altitudine mult sub 0 gr. celsius)

De fapt rareori se intampla sa nu apara urma motoarelor, acestea facand posibila aparitia acelor urme si in conditii in care norul nu se poate forma. Norii obisnuiti sunt mult sub plafonul de zbor al avioanelor, putini ajung la altitudini de 10-12 km, insa umiditatea poate sa scada pana la o valoare cand nu se mai formeaza deloc urma.
Experimentat (3.1k puncte)
0 0
***
0 0
ab, eu vorbeam de una, tu vorbesti de alta
0 0
Salut Luke ! Interesanta ipoteza ta privind decompresia violenta, dar avand in vedere ca gazele ies din turboreactor foarte fierbinti, este mult mai probabila cealalta explicatie (condensare din cauza temperaturii scazute de la acea altitudine) - mentionata atat de tine cat si de numitii HarapAlb si AdiJapan.

As avea 2 argumente in acest sens:
- in practica se observa un ecart substantial intre ajutajul motorului si inceputul condensarii/eventual inghetarii - semn ca este nevoie de timp ca gazele sa se raceasca;
- in unele cazuri nu se observa dara de condensare - probabil ca avionul zboara mai jos si este mai cald la acea altitudine (dar ar putea fi vorba si  de un fenomen optic care o "ascunde");
0 0
Cam da Truth, ies fierbinţi dar imediat ce decompresia e totală temperatura acestuia a scăzut foarte mult de la cele vreo 1200 de grade, iar în combinaţie cu temeperaturile exterioare scăzute, răcirea este extrem de rapidă (nu ca şi încălzirea totuşi, care este o explozie controlată) şi deci condensarea are şanse foarte mari să se producă la câţiva zeci de metrii in spatele avionului, care are 800-1000 km/h.
1 plus 6 minusuri
oameni buni,

ce vedeti urma lasata este alcatuita din barium, aluminium...

cautati la google, chemtrails

daca vreti sa va lamuriti ce sint astea, cel mai bine va poate informa grupul bilderberg!!!!!
Novice (101 puncte)
0 0
ma mir, ca numai acum observati direle astea...
in romania, deja acum 12 ani au inceput cu stropitul !!!!

http://www.lovendal.net/wp52/pe-31-octombrie-2011-populatia-terrei-atinge-7-miliarde-elita-globala-doreste-reducerea-la-500-de-milioane/

sint  x linkuri in internet !!!
nu fiti naivi,  !!!!
...