1. Existenţa unei specii necunoscute de hominizi, confirmată cu ajutorul inteligenţei artificiale
[Cu ajutorul inteligenţei artificiale, o echipă de cercetători spanioli a identificat în genomul persoanelor asiatice amprenta unei specii necunoscute de hominizi, rezultată din încrucişarea neandertalienilor cu denisovanii şi care s-a combinat în urmă cu mii de ani cu omul modern. Cercetarea confirmă că această încrucişare a fost generalizată şi că a avut ca rezultat o specie hibridă, care s-a combinat cu omul modern.]

2. Five Discoveries That Made 2018 a Huge Year for Neuroscience
[There was the dazzling array of crazy neurotech: paralyzed patients shopped and texted using an Android tablet with just their brain waves; BrainNet let three people collaboratively play a Tetris-like game using their thoughts; a first memory prosthesis boosted recall in humans; and brain-controlled robotic limbs could know their location in space or even add a “third arm” in able-bodied people.]

3. How artificial intelligence can help us make judges less biased
[As artificial intelligence moves into the courtroom, much has been written about sentencing algorithms with hidden biases. Daniel L. Chen, a researcher at both the Toulouse School of Economics and University of Toulouse Faculty of Law, has a different idea: using AI to help correct the biased decisions of human judges.]

4. Ten robotics technologies of the year
[Ten exciting robotics developments and technologies, ranging from original research that may change the future of robotics to commercial products that enable basic science and drive industrial and medical innovations.]

Bonus:

Despre impactul inteligenţei artificiale asupra viitorului omului

Modulul de comentarii de mai jos poate fi folosit, dar este încă în perioada de testare.
Se pot publica comentarii după înregistrare ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Ești „vizitator” ( ori Fă-ți un cont! )