Cercetători de la universitatea din Yale au realizat prima măsurare de precizie a "curentului electric permanent" (eng. persistent current), care reprezintă un curent de mică intensitate a cărui prezenţă  a putut fi determinată în mici inele de metal.

Pentru a reuşi măsurătoarea, fizicienii au folosit o metodă de determinare indirectă a curentului electric permanent, măsurând în fapt variaţiile câmpului magnetic produs de acesta (după cum se ştie, mişcarea electronilor într-un conductor, ceea ce numim "curent electric", este însoţită de un câmp magnetic).

"Curentul magnetic permanent" este un rezultat al efectelor mecanicii cuantice. Deşi existenţa acestui curent a fost prezisă de fizicieni cu decenii în urmă, probarea existenţei lui s-a dovedit foarte dificilă, încercările anterioare de efectuare a unor măsurători corecte nefiind concludente.

Sursa: aici